Când vom merge cu metroul la aeroport? Cel mai probabil în 2018

Când vom merge cu metroul la aeroport? Cel mai probabil în 2018

În prima parte a lui 2013 vor începe lucrările la magistrala de metrou care va lega Bucureştiul de Aeroportul Internaţional Henri Coandă - Otopeni, urmând ca aceastea să fie finalizate în 2017-2018, informează Agerpres.

Deocamdată suntem în faza de semnare a contractului pentru pregătirea, proiectarea şi supervizarea lucrărilor aferente acestui proiect cu firmele Padeco - Oriental Consultants din Japonia şi Metroul SA din România.

Contractul, în valoare de 66,6 milioane euro, este finanţat printr-un credit al Băncii Internaţionale de Cooperare a Japoniei (JICA) şi prin contribuţii de la bugetul de stat.

"Astăzi am dat startul unui proiect extrem de important prin care Bucureştiul va fi legat de Aeroportul Otopeni urmând ca lucrările să dureze maximum 7 ani. Consorţiul japonez va pregăti acest proiect şi va superviza începutul lucrărilor. Anul viitor vom finaliza proiectul tehnic şi caietele de sarcini pentru a demara licitaţiile de construcţie tunele şi staţii, iar lucrările vor fi începute la începutul anului 2013 urmând să ne apropiem de finalizarea lor în perioada 2017-2018", a declarat directorul general Metrorex, Gheorghe Udrişte. 10 staţii la 14 kilometri

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit lui Udrişte valoarea totală a investiţiei se va ridica la aproximativ 800 milioane euro. Magistrala va avea o lungime de 14 km, staţiile probabile fiind Pajura, Expoziţiei, Parc Herăstrău (terminal linia de tramvai 41), Gara Băneasa, Aeroport Băneasa, Băneasa Nord, Privighetorilor, Otopeni Sud, Otopeni Centru şi Aeroport Henri Coandă.

Reprezentanţii Metrorex au precizat că va exista o legătură directă cu magistrala Gara de Nord - Parc Bazilescu prin staţia Pajura, iar lucrările se vor derula în totalitate în subteran.

Ideea realizării acestei magistrale datează din anii '90, când au şi început primele demersuri pentru realizarea acesteia. Primul studiu de fezabilitate a fost realizat în 2008, însă acesta va fi revizuit de consorţiul Padeco- Oriental Consultants şi Metroul. Memorandumul de finanţare cu JICA a fost semnat anul trecut de preşedintele Traian Băsescu la Tokyo. De unde vin banii pentru contrucţia magistralei de metrou Universitate- Pantelimon Banca Europeană de Investiţii (BEI) va acorda Metrorex un împrumut de 465 milioane de euro, pentru finanţarea tronsonului de metrou Universitate - Pantelimon al Magistralei V, Drumul Taberei - Pantelimon. Memorandumul va fi semnat mâine la Guvern.

BEI finanţează şi tronsonul Drumul Taberei - Universitate, la care Metrorex a demarat deja lucrările. Acest tronson ar trebui să fie gata în 2015. Compania are inclusiv finanţare pentru achiziţia a 21 de trenuri, tot dintr-un împrumut BEI în valoare de 395 milioane euro, restul sumei până la 883 milioane fiind asigurat de la bugetul de stat. Pentru întreaga magistrala V sunt necesare 37 de trenuri noi de metrou.