Pe lângă autonomia mare, care ne va face să uităm rapid de cei 1.000 de km pe care îi aveam cu un plin la o mașină diesel, noile baterii vor avea și o durată de viață destul de mare garantând parcurgerea a două milioane de km cu mașina electrică.

Baterii litiu-sulf cu o densitate de 5-8 ori mai mare.
În aproape 8 ani de cercetări, echipa Brighsun a dezvoltat baterii litiu-sulf cu o densitate de energie de 5-8 ori mai mare decât bateriile convenționale. Conform rezultatelor unei agenții internaționale de testare (SGS), noua tehnologie Brighsun permite unei baterii Li-S să păstreze 91% din capacitatea sa inițială după 1.700 de cicluri la o rată de 2C (fiind încărcată/descărcată complet în 30 de minute). Aceasta înseamnă că scăderea capacității pe ciclu este 0,01%.

 

Chiar și la o rată mai agresivă de 5C (fiind încărcată/descărcată complet în 12,5 minute), bateria Li-S de la Brighsun păstrează 74% din capacitatea sa inițială după 1.000 de cicluri (scăderea capacității pe ciclu fiind de 0,026%). Densitatea energiei catodice pentru primul ciclu după activare la o rată de încărcare de 1C este de 2103,8Wh / kg.

Industria bateriilor a explorat o serie de combinații chimice: fosfat de litiu de fier, oxid de litiu de cobalt și, în prezent, cobalt de nichel mangan. Cu toate acestea, sistemele de baterii actuale prezintă dezavantaje majore: densități energetice relativ mici, costuri ridicate cu materiile prime și poluare secundară în timpul reciclării.

Chimia avansată Li-S a Brighsun, care oferă o densitate energetică ridicată și costuri reduse ale materiei prime, va schimba complet situația în industria auto. Brighsun a patentat tehnologia bateriei Li-S care împiedică generarea de polisulfură pe catodul cu sulf, scrie wall-street.ro.

Principalele materii prime pentru bateriile Li-S de la Brighsun sunt disponibile pe scară largă în Australia. De asemenea, costul de producție al bateriilor Li-S marca Brighsun este mai mic decât cel al bateriilor convenționale litiu-ion.