Compania Boeing a anunțat o pierdere suplimentară în rezultatele sale trimestriale în urma crizei Covid-19.

Grupul american, care a prevăzut deja să reducă 16.000 de locuri de muncă, a avertizat că va trebui să restrângă în continuare efectivele de salariați.

Dar în special a anunțat că va opri, în 2022, producția legendarului său avion 747, supranumit „Jumbo Jet”.

Deja în 2019 Boeing a primit o grea lovitură, după ce a fost obligat să oprească producția unuia din modelele sale vedetă, 737 MAX, implicat în accidente fatale.

Anul acesta, pandemia Covid-19 a trimis transportul aerian într-o criză din care nu se știe încă când își va reveni complet.

Potrivit specialiștilor, recuperarea acestui sector va fi de durată și progresivă, în condițiile în care pandemia a provocat o reducere drastică a traficului aerian mondial.

Marile companii aeriene au înregistrat pierderi istorice. Iar Boeing, unul din principalii actori mondiali, a înregistrat pierderi de 2,4 miliarde de dolari în cel de-al doilea trimestru.

Gigantul american nu a livrat decât 20 de aparate în cel de-al doilea trimestru iar cifra sa de afaceri a scăzut cu 25% în această perioadă.

Pentru a opri aceste pierderi, producătorul american intenționează să încetinească cadența de producție. Și să trimită la pensie modelul 747.

Apărut în 1969, capabil să transporte mai mult de 600 de pasageri, recunoscut prin cocoașa sa din fața fuselajului, Boeing 747 Jumbo Jet a cunoscut un succes comercial imediat.

Avionul a declanșat o revoluție a transporturilor, permițând a milioane de călători să descopere lumea la prețuri accesibile. Dar , cu un consum mare de kerosen, acest model, considerat deja vechi, devenit de-a lungul anilor nerentabil.

Au fost construite în total peste 1.500 de aeronave Boeing 747. Timp de trei ani, avionul practic nu a mai zburat în Statele Unite.

Recent, companii precum Quantas, British Airways sau Lufthansa au retras Jumbo Jet din programele de zbor.

Ironia sorții face că Boeing 747 a fost considerat o alternativă viabilă economic la fostul avion supersonic de pasageri Concorde, considerat prea scump, cu un număr limitat de scaune și, în special, prea gurmand, deci nerentabil în final.

A venit acum rândul lui Jumbo Jet, care putea îmbarca un număr mult mai mare de pasageri, să fie trimis la pensie tot din considerente economice.