“S-a vorbit despre două articole legate de plata cu ora și doamna ministru a promis că o să se ocupe personal de ele, pentru că nu sunt corecte. I-am arătat personal doamnei ministru o fișă, cum arată o condică conform ordinului semnat de dl Popa (Valentin Popa, fostul ministru al Educației – n.red.)”, a explicat învățătoarea. Este vorba despre fișele de activitate pe care, de anul acesta, profesorii plătiți cu ora trebuie să le completeze pentru fiecare oră în parte, zilnic, deși aceeași informație profesorii o completează și în planificare, și în condică. Învățătoarea Mara Luana Rauca a declarat că la întâlnirea de la Ministerul Educației “s-au discutat aspecte legate de birocrație, exact ce am scos eu în evidență în scrisoarea mea”.

“A spus că nu a știut că sunt atât de multe probleme în învățământ și că va încerca să soluționeze parte din ele”, a continuat Mara Luana Rauca.

“Despre manuale am spus că sunt foarte proaste. Eu i-am spus doamnei ministru că am clasa I și îmi e foarte greu să urmăresc pe pagină Abecedarului, este foarte încărcată pagina, foarte colorată, sunt foarte multe exerciții pe o pagină. Dacă mie îmi este greu, ca profesor, copilului cum să îi fie? Doamna ministru a recunoscut că are nepoțel și a văzut cum arată manualele și auxiliarele”, a declarat pentru Edupedu.ro învățătoarea Mara Luana Rauca.

Aceasta a adăugat că Simion Hănescu, liderul FSLI, a semnalat că “sunt foarte multe hârtii care ni se cer la ARACIP (Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar – n.red.) și eu am adus sugestia ca toate documentele care ni se cer pentru comisiile din școli să le facă o persoană, am sugerat să se ocupe administratorul școlii de treaba aceasta”. Învățătoarea a precizat că s-a discutat și despre “programele școlare foarte încărcate”.

La începutul săptămânii, învățătoarea Mara Luana Rauca a scris pe larg, pe Facebook, despre numărul mare de documente pe care profesorii trebuie să le completeze. “Lecțiile cu elevii sunt prioritare. Pentru asta ne-am obținut diplomele, pentru asta ne-am ales această profesie, pentru asta mergem zi de zi la școală. (…) Ne-am săturat de fenomenul ‘dosariada’ care face departajarea între profesor ‘bun’ și profesor ‘slab’”, a avertizat aceasta.

“Calitatea în educație va crește strict prin munca efectivă la clasă, prin colaborarea familiei cu cadrele didactice și prin conduita aleasă a elevilor”, a atras atenția învățătoarea. Aceasta a reamintit că “avem baze de date. De ce trebuie să facem la infinit aceleași situații, când se pot face o singură dată, iar organismele subordonate ministerului să le preia de acolo, fără a mai abuza de timpul alocat învățării elevilor? Facem o muncă nu dublă, ci înzecită”.

Scrisoarea deschisă, adresată ministrului interimar al Educației, Rovana Plumb, a fost rapid preluată de sute de cadre didactice, care acuză Ministerul că sabotează pregătirea profesorilor prin introducerea a unui număr mare de hârtii pe baza cărora să își dovedească activitatea.

 “Faptul că doamna ministru a venit personal la această întâlnire, și-a notat doleanțele noastre, e un gest rar întâlnit. Am întrebat cine face parte din grupurile de lucru pentru realizarea acestor manuale și mi s-a răspuns că sunt colegi. Am zis că trebuie selecționați oameni cu mult mai multă grijă. Trebuie să fie învățători care știu cu ce probleme se întâlnesc la clasă”, a afirmat Rauca

 

Te-ar putea interesa și: