Cele două companii sunt competitoare în ceea ce privește programul de înzestrare a Armatei Române cu elicoptere de atac şi de transport. Recent, ministrul Apărării, Gabriel Leș a susţinut că aşteaptă să primească documentaţia cu specificaţiile finale dorite de beneficiar, adică Forţele Aeriene. De abia de atunci se va analiza dacă se va proceda la atribuire directă sau licitaţie. Printre producătorii interesaţi se numără Airbus, Bell Helicopter şi Sykorsky.

Hotărârea Curții de Apel din Montreal include 1 milion de dolari în daune punitive și 500.000 dolari în daune compensatorii legate de brevetul său pentru așa-numitul tren de aterizare "Moustache", scrie thestar.com.

Bătălia legală asupra trenului de aterizare este în derulare din 2008, când Airbus Helicopters SAS – cunoscută atunci sub numele de Eurocopter Group – a lansat acțiuni în instanță în Canada, Franța și Statele Unite.

În 2012, Curtea Federală a Canadei a hotărât că Bell copiase proiectul trenului de aterizare pentru unele dintre elicopterele sale ușoare de la Airbus, deși Bell a modificat acest design înainte de a fi aplicat pe modelele aflate pe piață.

Curtea a constatat că doar una dintre cele 16 plângeri legate de brevetul canadian Airbus este admisibilă, deși a numit designul lui Bell o "copie fidelă".

Potrivit deciziei din 2012, Bell – o companie cu sediul în Texas, cu producție comercială de elicoptere în Mirabel, Quebec – a realizat planuri de fabricare a echipamentului de aterizare și a promovat vânzările unui viitor model echipat cu el – Bell 429, utilizat acum de Garda Canadiană de Coastă.

 

Te-ar putea interesa și: