După numeroase reclamații, Ministerul Educației a schimbat grila de evaluare, ca să fie punctată şi varianta la care nu se gândiseră profesorii.

La proba la alegere în funcţie de profil şi specializare, cei care au dat test la informatică au fost puși în fața unui enunț ambiguu, care le-a dat mari bătăi de cap. Dacă pentru elevii obișnuiți subiectul a fost unul încurcat, olimpicii nu doar că au răspuns corect, însă soluțiile lor de rezolvare nu au fost acceptate, pentru că nu erau în baremul de corectare. „În enunțul problemei se vorbește despre graf, „graf orientat”, ori grafurile orientate sunt de două feluri. Nu specifică aici că ar fi vorba de un anumit tip de graf”, a explicat pentru Digi24 Dana Rentea, mama unui candidat. Dificultatea subiectului a venit ca o provocare pentru olimpici, care au rezolvat imediat testul, însă, varianta lor de răspuns, deși corectă, a fost diferită de cea din barem şi în consecinţă, nepunctată. Drept pentru care, a urmat un val de reclamații.

„Niște copii care știu mai mult decât programa. Le spui: nu-ți folosi toate cunoștințele?! Cei care concep subiectele sunt incapabili să dea niste enunțuri fără echivoc. În momentul ăla s-a produs o revelație la minister, mă gândesc, și au zis: „ups, noi la asta nu ne-am gândit”. Ori așa ceva nu e permis”, a mai spus Dana Rentea la Digi24.

Pe de altă parte, Ministerul Educaţiei susţine că subiectele au fost formulate pe baza materiei predate la cursuri şi că numai olimpicii le puteau rezolva în alt mod decât cel descris în barem. La presiunea profesorilor de informatică și a olimpicilor, autoritățile au luat decizia să puncteze ambele variante de răspunsuri. „Răspunsul corect poate să fie a sau b potrivit baremului actualizat”, spune Cătălina Toma, purtător de cuvânt la Ministerul Educaţiei.