Autostrada Soarelui devine șantier. Cât vor dura lucrările

Autostrada Soarelui devine șantier. Cât vor dura lucrările

Autostrada Soarelui se va transforma într-un șantier până la vară, cu ample lucrări de reparații și măsuri de creștere a siguranței circulației.

Autostrada Soarelui devine șantier! Se va transforma într-un șantier până la vară, relatează Digi 24. După reluarea lucrărilor de reparaţii pe tronsonul Bucureşti-Fundulea, inaugurat în 2004 și construit din plăci de beton, vor începe lucrările la podul de la Cernavodă. În plus, Compania de Drumuri și-a propus să crească siguranța pe autostradă. Până în 2023, va instala cu fonduri europene panouri informative, parapete de beton pe mijloc și stâlpi de iluminat pe poduri.

Restricțiile de circulație încep din această săptămână. Viteza va fi limitată la 50 km/oră

Inaugurat în 1987, podul de la Cernavodă va intra în reparații majore. Chiar din această săptămână, încep restricțiile de circulație. La Cernavodă, pe sensul Constanța - București, autostrada va fi închisă pe o porțiune de 3 kilometri. Circulația va fi deviată pe celălalt sens, viteza urmând să fie limitată la 50 de km pe oră. Se va circula astfel până pe 27 mai.

În perioada sezonului estival toate restricțiile vor fi ridicate, lucrările urmând a fi reluate înspre jumătatea luni septembrie. De lucrări se va ocupa un constructor din România, iar termenul de finalizare a reparațiilor este de 2 ani. Valoarea lucrărilor este de aproape 67 de milioane de lei. În toamnă ar putea demara lucrări și la podul peste brațul Borcea. Constructorul care va face lucrările va face anunțul în maxim o lună.

Ne puteți urmări și pe Google News

Șefii de la Compania de Drumuri fac planuri cu bani europeni de creștere a siguranței pe Autostrada Soarelui, drum de mare viteză la care s-a lucrat 3 decenii. Acesta are mari deficiențe ale sistemelor de prevenire a accidentelor şi protecţie a şoferilor, dar și pe centura Constanței. În cadrul proiectului vor fi montate: garduri de protecţie cu o înălțime de 2 metri între Bucureşti, Lehliu şi Feteşti unde lipsesc pentru că au fost deteriorate sau furate. De asemenea, va fi asigurat iluminatul la toate podurile dintre Bucureşti şi Lehliu. Vor mai fi montate 5 panouri electronice de informare cu mesaje variabile pentru participanţii la trafic.

"Avem un proiect pilot pentru semnalizare rutieră, respectiv pentru păstrarea distanței și pentru zonele cu ceață. Va fi amplasat pe drum un marcaj pentru păstrarea distanței. Sunt niște săgeți care se pun la 30-40 de metri distanță și cu semnalizare verticală în paralel", a declarat Ecaterina Munteanu, șeful Direcției Siguranță în cadrul CNAIR:

Valoarea proiectului se ridică la circa 200 de milioane de lei

La finalul lui februarie au reînceput și lucrările de reparare a carosabilului dintre Fundulea și București, unde mai rămăseseră 15 kilometri cu plăci de beton. Șefii de la Drumuri au anunțat că vor ca porțiunea să fie reparată până la finalul anului. Pe durata lucrărilor, în zonă sunt restricții de viteză, iar circulația se desfășoară deviat pe sensul spre Litoral. Nodul rutier care face accesul spre și dinspre localităţile Cernica şi Bălăceanca va rămâne închis. În perioada sărbătorilor de Paște și în perioada sezonului estival, pe Autostrada Soarelui se va circula fără restricții.