Se repară cea mai folosită autostradă din România! Anunț oficial de la CNAIR

Se repară cea mai folosită autostradă din România! Anunț oficial de la CNAIR Cod galben de burniță și polei, emis de ANM. Sursa foto: EVZ

Au început deja lucrările de reparație la autostrada A2. Proiectul a fost reluat de un antreprenor italian care promite ca termen de execuție jumătatea lunii ianuare.

„Marţi, 05.01.2021, începând cu ora 22:00, antreprenorul Tirrena Scavi SpA a reluat lucrările de reparaţii ale degradărilor de pe partea carosabilă existente pe Centura Bucureşti, km 20+450, (zona baraj Pantelimon II) - km 23+750 (Autostrada A2). Lucrările constau în frezarea şi decaparea îmbrăcăminţii asfaltice pe zonele degradate şi în aşternerea de mixtură asfaltică”, mai menționează jurnaliștii de la Agerpres.

CNAIR subliniază că lucrările se vor efectua exclusiv pe durata nopţii, având în vedere traficul redus în această perioadă, iar termenul estimat pentru finalizarea reparaţiilor este 15 ianuarie 2021.

Ce se mai întâmplă cu Autostrada Ploiești - Brașov?

Mariana Ioniţă, directorul general CNAIR, a declarat că în prezent este analizată oferta depusă în vederea revizuirii studiului de fezabilitate a proiectului Autostrăzii Ploieşti-Braşov.

„Oferta este acum în analiză astfel încât să ajungem la un contract care să ne permită obţinerea unei documentaţii bune care să ne ajute să facem o implementare rapidă a execuţiei lucrărilor. Eu nu cred că vom putea vedea în execuţie, mai devreme de trei ani, Autostrada de la Ploieşti până la Braşov.

Până atunci, zilele acestea am vorbit cu actuala conducere a Ministerului Transporturilor, domnul ministru Drulă (Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, n.r.), şi cu fosta conducere, domnul ministru Bode. Noi am anunţat nişte proiecte care au scopul de a fluidiza traficul pe DN1, nişte pasaje şi pasarele”, a spus şeful CNAIR.

Soluții CNAIR pentru fluidizarea traficului

Mariana Ioniţă a explicat faptul că în zonele cu treceri de pietoni ar trebui gândite pasaje subterane care să ajute la fluidizarea traficului, iar în pentru alte zone va fi analizată posibilitatea introducerii unor benzi reversibile.

„Când vorbesc despre pasaje, acum suntem în faza de semnare a contractelor de proiectare. Ne refeream la subterane. În zonele cu treceri de pietoni trebuie să ne gândim la nişte treceri eventual subterane care să simplifice, să fluidizeze, să decongestioneze traficul.

Mi-am pus în programul meu ca proiect prioritar acest sector de autostradă şi fluidizarea la pachet a traficului pe DN1. Este păcat că s-au pierdut ani de zile. Vom analiza inclusiv posibilitatea introducerii unei benzi reversibile de circulaţie pe anumite zone, acolo unde se poate.

Chiar vreau să mă văd cu Poliţia Rutieră, ne-am planificat noi miercuri, să discutăm şi situaţia de pe DN1. Trebuie să facem ceva în următorul an, până la începerea execuţiei lucrărilor.

Gândiţi-vă că şi execuţia lucrărilor va crea ambuteiaje, iar noi trebuie să luăm măsuri de acum pentru fluidizarea traficului cât mai repede pe DN1”, a mai declarat acesta recent.

Ne puteți urmări și pe Google News