Autostrada Moldovei. A fost semnat ultimul contract pentru Lotul 3
- Alexandru Sălăvăstru
- 22 noiembrie 2023, 21:09
Miercuri a fost semnat ultimul contract pentru Lotul 3 (Autostrada Ploiești-Buzău) astfel încât la finalul anului 2025 să se poată circula pe toată A7. În 2023, au fost dați în folosință 13,5 km de autostradă.
Semnarea contractelor pentru demararea lucrărilor la Autostrada Moldovei au întârziat extrem de mult. Cătălin Drulă, președintele USR, crede că sunt șanse mici ca termenele din PNRR să mai fie respectate.
Cătălin Drulă nu crede că termenul va fi respectat
Președintele USR îl vede principal vinovat pe Sorin Grindeanu:
„Nu îmi vine să cred că licitația lansată în mandatul meu pe 1 iunie 2021 pentru acest lot a durat doi ani și jumătate până să ajungă la finalizare. Atunci în 2021 pe 1 iunie când am lansat cele trei loturi dintre Ploiești și Buzău, primul sector al autostrăzii, m-am gândit că în șase luni, în nouă luni vom avea contractele semnate și lucrările începute.
Din cauza incompetenței acestei guvernări, a nenumăratelor greșeli în evaluarea ofertelor a durat doi ani și jumătate și abia astăzi, ultimul din cele 13 loturi ale întregii autostrăzi A 7 va avea contract.
Dacă ar fi să vorbim de celelalte loturi, 12 din 13 loturi, totul a mers prost de când a preluat domnul Grindeanu acest mandat”, a spus Cătălin Drulă.
„Lucrările în teren merg prost la Autostrada Moldovei”
Drulă crede că nu există nicio șansă ca acest termen să fie respectat:
„Contractele și licitațiile s-au desfășurat cu întârziere, poate nu așa de mare ca acest record de doi ani și jumătate, dar tot au mers foarte lent, lucrările în teren merg prost, contractele de dirigenție de șantier nu sunt semnate, avem doar în 5 din 13 loturi contracte de dirigentie de șantier, de supervizare, am văzut ce s-a întâmplat cu acea conductă de gaz care a explodat ucigând muncitori pe un lot pe care nu exista supervizare.
Pe Ploiești-Buzău, celelalte loturi, Lotul 1 și Lotul 2, cele care au fost lansate pe 1 iunie 2021 în mandatul meu, sunt la un stadiu fizic de 30%, ele ar trebui să fie terminate conform contractului în aprilie 2024, deci peste câteva luni.
Nu există nicio șansă ca acest termen să fie respectat. Vorbim despre întârzieri de minim un an, un an și jumătate”, a declarat Drulă, într-o intervenție la postul B1.
România este pe cale să piardă oportunitatea oferită de PNRR
România este pe cale să piardă banii din PNRR. Potrivit politicianului USR, aceasta este o șansă unică:
„Suntem condiționați, trebuie să fie finalizate toate aceste loturi, din declarațiile autorităților, vor fi finalizate până la sfârșitul lui 2025.
Termenul acesta de sfârșitul lui 2025 nu va fi respectat. Dacă mergem mai departe în nord, Buzău-Focșani, următorul sector mare, este la 22% termen. Lotul 1 ar trebui să fie terminat în august la anul, deci nu foarte departe.
E o șansă unică pentru România, este cel mai mare proiect rutier din toate PNRR-urile din Europa”, a subliniat Drulă.