Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunţat miercuri că aproximativ 500 de kilometri de autostradă vor fi realizaţi prin PNRR. Printre obiectivele cuprinse în fondurile alocate se numără Autostrada A7 şi capetele autostrăzii A8.

Documentul include un buget de 9,5 miliarde de euro pentru transport, care trebuit aprobat însă de Bruxelles.

“În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7. Sunt 320 de kilometri pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8 sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, cred că sunt în jur de 50 de kilometri, e vorba de Autostrada A3 între Cluj şi Zalău şi acolo cred că sunt 70 de kilometri. Şi mai este vorba de Lugoj – Deva, unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi sunt pentru maşini doar, mamiferele pot migra pe deasupra nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă (n.r. – este) pe autostrada între Sibiu – Nădlac, acolo sunt 9 kilometri, dar este o lucrare amplă, scumpă, sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri”, a precizat ministrul Transporturilor.

Drulă: Suntem în creştere cu 14% faţă de anul trecut

Întrebat cum va reuşi România să construiască 500 de kilometri de autostradă până în 2026 în condiţiile în care este deficitară la acest capitol, Cătălin Drulă cunoscut și ca “ministrul cu ranga“ după episodul evacuării în forță a chioșcurilor de la metrou, a precizat că proiectele sunt în grafic. De asemenea, nu se mai întârzie enorm, așa cum este opinia generală pe acest subiect.

“Stăm mai bine ca niciodată şi asta o arată cifrele, nu eu. Avem un record pe partea de investiţii pe primele 4 luni ale anului, suntem în creştere cu 14% faţă de anul trecut. Ca să aveţi un termen de comparaţie, faţă de 2019 sau 2018 este mai mult decât dublu sumei care fusese atunci consumată pe primele 4 luni. Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie. Proiectele merg bine şi suntem în grafic”.