Pro Infrastructura: Autostrada A8, „jalon PNRR ratat”. Banii nu mai pot fi încasați

Pro Infrastructura: Autostrada A8, „jalon PNRR ratat”. Banii nu mai pot fi încasați Marcel Ciolacu va accelera construcția de autostrăzi din România, Sursa foto: Facebook Cristian Pistol, șef CNAIR

Autostrada A8, „jalon PNRR ratat”. Pro Infrastructura anunţă că  banii din PNRR aferenți cererii de plată din semestrul II 2023 nu pot fi încasați de România până când nu se bifează jalonul.

Autostrada A8, „jalon PNRR ratat”. Asociația Pro Infrastructura a tras un semnal de alarmă cu privire la ratarea jalonului PNRR. Jalon scadent la 31 decembrie 2023.

„CNSC a admis parțial contestația celor de la Strabag pe lotul Târgu Mureș-Miercurea Nirajului, fapt ce garantează ratarea jalonului PNRR scadent la 31 decembrie 2023: toate contractele de autostrăzi din program să fie semnate”.

Autostrada A8, „jalon PNRR ratat”

Şi continuă: „Indiferent că se va ajunge la o reevaluare „rapidă” sau îndelung-așteptată dacă (foarte probabil) se va merge la Curtea de Apel București, nu mai este nicio șansă ca să se semneze contractul în acest an. Așa că banii din PNRR aferenți cererii de plată din semestrul II 2023 nu pot fi încasați de România până când nu se bifează jalonul.

Ne puteți urmări și pe Google News

Cine e de vină? „Contestatarii de profesie?” Evident, nu. Pentru că CNSC a admis (parțial) una din cele 3 contestații depuse. Ca de obicei, problema e la comisia responsabilă cu derularea licitației din CNAIR care nu este în stare să facă o evaluare a ofertelor corectă din capul locului.

Așadar, mai scrie API, „iresponsabilii CNAIR aruncă încă o licitație critică într-o luptă de durată între Nurol (câștigător inițial), Strabag (contestație admisă parțial) și poate chiar Tekfen (acțiune respinsă de CNSC)”, mai scrie API.

Autostrada A8. Sursa foto: Asociația Pro Infrastructura.

Asociația Pro Infrastructura, despre anularea contractului

Asociația Pro Infrastructura (API) a avertizat cu privire şi la celălalt segment legat de Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași cuprins în PNRR.

„Nu doar că semnarea contractului probabil se va amâna luni întregi, dar deja devine aproape imposibil (și aici) ca lucrările să fie gata în termenul PNRR, 2026, având în vedere că pe acest tronson consistent, 24,4 kilometri, sunt stipulate 6 luni de proiectare și alte 24 de execuție.

Apropo, pe celălalt segment legat de Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași cuprins în PNRR. 30 km între Leghin și Moțca, avem 0 (zero!) finanțare alocată în bugetul pe 2024. Contractul a fost parafat în 20.09.2023 și prevede 6 luni de proiectare și 24 de execuție. Deci undeva prin vară ar trebui să vedem startul lucrărilor. Dar avem bani măcar pentru avans?! Vorbe, vorbe…”, susține Asociația Pro Infrastructura.