Autostrada A1, într-o stare avansată de degradare. CNAIR pregătește o expertiză

Autostrada A1, într-o stare avansată de degradare. CNAIR pregătește o expertiză Sursa foto Youtube

Autostrada A1, într-o stare avansată de degradare. Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pregăteşte o expertiză a viaductului de la Aciliu după ce au apărut fisuri pe unul dintre piloni.

Viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1, s-ar afla într-o stare avansată de degradare. Pe unul dintre piloni s-au văzut crăpături şi desprinderi ale betonului, la nici 10 ani de la deschidere. CNAIR a anunțat că pregăteşte o expertiză, dar că nu sunt probleme de stabilitate a viaductului.

„La nici 10 ani de la deschiderea circulatiei, viaductul de la Aciliu, de pe autostrada A1 Deva – Sibiu, este într-o stare avansată de degradare. Viaductul de la Aciliu se află pe lotul 3 al autostrăzii Orăstie – Sibiu, inaugurat cu «bâlbe» electorale, în anul 2014. El are o lungime de circa un kilometru şi o înălţime de 74 metri, fiind cel mai înalt viaduct de autostradă din România”, scriu jurnaliştii de la Ziarul Unirea.

Expertiză pe autostrada A1

Purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu, a declarat că trebuie să vadă ce probleme sunt în mod real ca sa putem interveni preventiv.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Ştiu că se pregăteşte acum o expertiză extinsă pe viaduct. Până la ora actuală, din ce ştiu, nu sunt probleme de stabilitate a viaductului. Dar trebuie sa vedem exact dacă şi ce probleme sunt în mod real ca sa putem interveni preventiv. În baza expertizei se va realiza o documentaţie de avizare a lucrărilor de intervenţii (D.A.L.I.) care va specifica toate lucrările necesare asigurării stării de viabilitate a viaductului”; a transmis oficialul CNAIR.

Podul de la Brăila a început deja să se deșurubeze

Și podul de la Brăila a început să se deșurubeze. Acesta a fost inaugurat de doar două luni și s-a denivelat asfaltul. CNAIR a criticat neglijența constructorilor, dar a spus că șoferii sunt în siguranță. Șuruburile care s-au desprins nu fac parte din structura de rezistență a podului, ci doar din parapetele de pe margine.

Alin Șerbănescu purt.cuv. CNAIR: „Este rușinos să nu fii în stare să nu strângi niște șuruburi pe care le poate strânge și un muncitor necalificat. Nu e vorba de inginerie aerospațială pentru strângerea unor șuruburi la parapet.

Am vorbit cu antreprenorul să mai ia odată la verificat toate șuruburile, să le strângă pe cele care sunt de strâns și care sunt nestrânse și să le completeze pe cele care au dispărut, pentru că anumite persoane le-au luat ca suvenir”.