Cel mai vândut aparat de zbor de la Boeing, 737 Max, a fost consemnat la sol la nivel mondial după accidentele din ultimele luni. Pe 10 martie o aeronavă s-a prăbușit în Etiopia, ocazie cu care au murit 157 de oameni. Cu cinci luni în urmă, alt avion 737 Max al companiei Lion Air în Indonezia a eșuat, atunci pierzându-și viața 189 de oameni.

Încă din luna aprilie, Comisia Mixtă a Autorităţilor pentru Evaluare Tehnică (Joint Authorities Technical Review  – JATR) a fost solicitată de FAA să analizeze supravegherea şi aprobarea de către agenţie a sistemului antiblocare MCAS al avionului 737 Max, înainte de cele două prăbuşiri.

”Echipa JATR a constatat că sistemul MCAS nu a fost evaluat ca o funcţie completă şi integrată în documentele de certificare care au fost înaintate FAA”, se arată în raportul experților. run draft al documentului, intrat, pe surse, vineri, înainte de publicarea oficială, în posesia Reuters, numără 69 de pagini.

”Lipsa unei dezvoltări unitare, de la început până la sfârşit, şi a evaluării funcţionării sistemului şi a analizelor siguranţei acestuia, combinate cu o documentaţie amplă şi fragmentată au făcut dificil de evaluat dacă a fost demonstrată complianţa în totalitate”, se mai arată în raport.

Boeing a anunţat că nu comentează momentan raportul.

Sursa: Reuters.com

 

 

Te-ar putea interesa și: