
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2A Ditrău-Grințieș, care reprezintă cel mai lung tronson din Autostrada Unirii A8, a fost atribuit asocierii companiilor SA&PE Construct (lider), Tehnostrade SRL, Euro Asfalt D.O.O și Spedition UMB. Valoarea ofertei depuse pentru acest contract este de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro), fără TVA.
Tronsonul din Autostrada Unirii A8, de aproape 40 de kilometri
„Compania Naţională de Investiţii Rutiere a atribuit, astăzi, contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2A Ditrău-Grinţieş, cel mai lung lot al Autostrăzii Unirii A8. Oferta Asocierii SA&PE CONSTRUCT (lider)-Tehnostrade S.R.L.-Euro Asfalt D.O.O-Spedition UMB a fost desemnată câştigătoare a contractului, valoarea ofertei fiind de 6,14 miliarde lei (aproximativ 1,2 miliarde euro) fără TVA”, a transmis CNIR.
Pentru realizarea lotului 2A Ditrău-Grințieș, cu o lungime de 37,9 kilometri, ce se întinde pe teritoriul județelor Harghita și Neamț, asocierea formată din constructori din România și Bosnia-Herțegovina are la dispoziție un termen de 54 de luni.
Din această perioadă, 14 luni sunt alocate pentru etapa de proiectare, iar 40 de luni pentru execuția lucrărilor. Finanțarea acestui proiect este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, precum și din fonduri de la bugetul de stat.
Declarațiile făcute de directorul general al CNIR
Gabriel Budescu, directorul general al CNIR, a subliniat importanța unei analize atente și a unei munci riguroase pentru realizarea unor proiecte de infrastructură de calitate, menționând că CNIR își propune ca proiectele bine pregătite să devină un element definitoriu.
„Încă o procedură finalizată înainte de termen şi pe această cale le mulţumesc colegilor pentru eficienţă şi profesionalism. Acest lucru se întâmplă la toate proiectele pe care le-am demarat în această perioadă. Proiectele trebuie să fie bine realizate încă de la început şi atunci este nevoie de o analiză atentă şi de multă muncă specifică.
Cu toţii ne dorim infrastructura rutieră bună şi rapid efectuată, iar noi trebuie să ţinem seama de detaliile care determină calitatea proiectului. CNIR e la început de drum, dar ne propunem ca proiectele bine pregătite să devină elementul care ne defineşte”, a susținut Gabriel Budescu, directorul general al CNIR.
Detalii tehnice și infrastructura de pe lotul 2A
Proiectul este caracterizat printr-o complexitate tehnică ridicată, întrucât include lucrări, precum poduri, pasaje, viaducte și tuneluri:
- 19 tuneluri
- 63 de poduri şi viaducte
Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor, de 21 km, reprezintă 57% din lungimea totală a întregului lot.
Pe traseul lotului 2A va fi amenajat un nod rutier în zona Ditrău, care va facilita legătura cu Drumul Național 12, în județul Harghita. La est, în județul Neamț, va fi realizată o interconectare cu Lotul 2B Grințieș-Pipirig, iar pentru a asigura operarea autonomă a acestui tronson, va fi construită o descărcare provizorie.