Algoritmii trebuie să fie făcuți publici, astfel încât să ne putem informa cu privire la chestiuni ca: ce influențează comportamentul nostru pe internet? (…) Când nu sunt transparenți, acești algoritmi duc la o deturnare a percepției noastre, ceea ce restrânge perspectiva asupra informației”, a afirmat cancelarul german. 

Angela Merkel nu a specificat numele Facebook, Google sau Twitter în acest context, dar s-a refefit la faptul că marile platforme online creează „bule” de opinii. 

Prin algoritmii lor, cele mai mari platforme de pe internet au devenit ca un ochi de ac prin care diverse media trebuie să treacă pentru a ajunge la utilizatori.

Aceasta este o evoluție căreia trebuie să îi acordăm mare atenție”, a mai avertizat cancelarul. 

Algoritmii Google și Facebook au la baza principii ale propirietății intelectuale și sunt parte din secretele comerciale cele mai protejate din lume. Nicio companie gigant de pe internet nu a făcut vreodată publice aceste date. 

Aceasta nu este prima ocazie cu care cancelarul Angela Merkel critică rețelele de socializare. În trecut, liderul de la Berlin a afirmat că acestea promovează opinii care sunt în contradicție cu cele ale establishment-ului și ale mediilor tradiționale. De asemenea, luna trecută, Merkel a acuzat partidul anti-imigrație Alternativa pentru Germania că își ”răspândește minciunile” prin intermediul social media, potrivit b1.ro.