Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a decis extinderea exploatării potenţialului Spaţiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relaţionare directă cu fiecare contribuabil la bugetul de stat, au anunțat oficialii ministerului. Astfel, contribuabilii persoane fizice vor putea accesa în Spaţiul Privat Virtual (SPV) noi documente, precum declaraţii de înregistrare fiscale, evidenţa creanţelor fiscale, notificări sau certificate de rezidenţă, odată cu extinderea serviciilor SPV.

„Pentru eficientizarea comunicării, îmbunătăţirea transparenţei şi reducerea birocraţiei ANAF, MFP a decis extinderea exploatării potenţialului Spaţiului Privat Virtual (SPV) ca instrument de relaţionare directă cu fiecare contribuabil la bugetul de stat. În acest sens, în SPV vor fi disponibile: chestionarele întocmite de persoanele fizice la sosirea si /sau plecarea în /din România; notificările privind rezidența persoanelor fizice; declaraţiile de înregistrare fiscală; cererile pentru eliberarea Certificatului de rezidenţă fiscală; certificatele de rezidenţă fiscală; cererile de restituire; cererile de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în judeţ/ municipiul Bucureşti sau a numărului unic de identificare din aplicaţia informatică a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi a certificatului de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale; evidenţa creanţelor fiscale”, se arată într-un comunicat al MFP, citat de agerpres.ro.

De asemenea, prin SPV persoanele fizice vor avea posibilitatea să verifice corectitudinea prelucrării Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice, pe care au depus-o pe suport de hârtie.

Finanţele au decis şi majorarea termenelor de păstrare în SPV a mai multor documente emise de către Ministerul Finanţelor Publice/Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin corelare cu durata de valabilitate a acestora.
Potrivit sursei citate, pe viitor se vor implementa în SPV modelele declaraţiilor, cererilor sau ale altor documente emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

„Am promis o simplificare a relaţiei cu ANAF şi eliminarea cât mai multor hârtii din viaţa contribuabilului român şi iată că mă ţin de cuvânt”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finanţelor Publice.
Pentru facilitarea accesului la SPV, se elimină verificarea la ghişeu a semnăturii olografe a persoanei reprezentate şi se acceptă depunerea împuternicirii în formă simplă. În acelaşi timp, se oferă cetăţenilor români care domiciliază, au reşedinţa sau lucrează în străinătate, posibilitatea de a se prezenta şi la oficiile consulare sau ambasadele României în scopul identificării fizice şi înregistrării în SPV.

Proiectul de ordin privind extinderea serviciilor în SPV este publicat pe site-ul MFP.
Potrivit datelor ANAF, Spaţiul Privat Virtual (SPV) înregistra, începând cu luna aprilie, peste un milion de utilizatori, care s-au înrolat în aplicaţie de la lansarea acesteia, în anul 2014.

„Serviciul Spaţiul Privat Virtual este uşor de accesat, gratuit şi disponibil 24 de ore din 24, atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică. SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu”, preciza instituţia pe 12 aprilie.

Instrucţiunile privind înrolarea în Spaţiul Privat Virtual sunt disponibile pe site-ul www.anaf.ro.

Te-ar putea interesa și: