ANAT: Turismul balnear, mai “vândut” decât turismul pe litoral

ANAT: Turismul balnear, mai “vândut” decât turismul pe litoral

Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) susține că vânzările pe turism intern sunt în creştere în prima jumătate a anului comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cea mai mare, de 16%, înregistrându-se pe turismul balnear, iar cea mai mică, până la 10%, pe turismul montan. În zona de litoral creşterile sunt între 10-12 la sută.

Preşedintele Comisiei de Turism Intern ANAT, Lucian Boronea, a declarat într-o conferinţă de presă la Mamaia, că în urma analizării vânzărilor de pe turismul intern pe primele şase luni se înregistrează creşteri pe toate categoriile de produse. 

“În urma şedinţei de astăzi a comisiei, comisie care reuneşte pe cei mai importanţi actori din zona turismului intern a rezultat faptul că pe primele şase luni ale acestui an există creşteri pe toate categoriile de produse cu diferenţe. Cea mai mică creştere este pe zona turismului montan, undeva până în 10 la sută comparativ cu 2017, cu ianuarie – iunie. Pe zona litoralului estimările sunt între 10-12 la sută şi am observat că cea mai mare creştere se manifestă pe zona turismului balnear, undeva peste 16 la sută creştere”,a afirmat  Lucian Boronea, citat de News.ro.

El a precizat că aceste creşteri se datorează vânzărilor de tip early booking şi voucherelor de vacanţă. “Colegii au menţionat două motive pentru aceste creşteri. Unul se referă la faptul că zona de vânzări tip early booking şi pe România a crescut foarte mult. Este un proces care a început acum circa zece ani şi este un produs matur în piaţă şi va fi în creştere. Al doilea element menţionat a fost cel legat de vouchere. Foarte multe agenţii au simţit impactul imediat şi pozitiv al voucherelor de vacanţă în creşterea cifrei de afaceri”, a explicat preşedintele comisiei de turism intern ANAT.

La rândul său, Adrian Voican, reprezentant al ANAT, a menţionat că aceste creşteri pe zona balneară se datorează şi investiţiilor făcute. “Creşterea de pe balneo vine şi datorită investiţiilor. Dacă construieşti hoteluri de patru sau cinci stele cu anumită ţinută, clientela există şi vine. În România au învăţat ce înseamnă 4-5 stele în străinătate, nu mai consideră că e un lux, că acum 10 ani se fereau de 4-5 stele, 2-3 stele era piaţa. Acum şi hotelurile s-au upgradat, două stele înseamnă cumva destul de jos, trei stele e 50 la sută din piaţă, 4 stele se consumă puternic în acest moment”, a menţionat Voican.

El a mai spus că raportat la numărul total de nopţi de cazare în Europa, România deţine sub un procent din acestea.“Sunt 3,2 miliarde de nopţi de cazare în Europa. În jur de 400 de milioane de nopţi sunt ale Spaniei, tot aşa ale Germaniei, Italiei şi Franţei, iar românii au 27 de milioane de nopţi. De 15-20 de ori mai puţin decât Spania care e lider de piaţă. Contăm cam 0,8 la sută din nopţile din Europa. Oamenii din Europa călătoresc, trebuie doar să le deschidem porţile, vin cu bani în buzunar şi îi cheltuiesc aici”, a mai declarat Adrian Voican.