Mai ales dacă vorbim despre educație, atunci trebuie căzut de acord asupra faptul că orice părinte își dorește tot ce este mai bun pentru copilul lui. În timp ce unii părinți simt în copilul lor un impuls cultural către școlarizarea timpurie, alții pun la îndoială aceste semnale și întârzie înscrierea la școală.

Cum este bine de făcut, greu să spunem, însă descoperiri recente ale cercetătorilor de la Harvard arată rate crescute de diagnostic ADHD pentru cei mai mici copii din clasa pregătitoare! Mai mult, o nouă cercetare în domeniu, publicată în JAMA Pediatrics și preluată de Foundation for Economic Education, relevă că un diagnostic de ADHD se întâlnește tot mai des și în cazurile de tinerețe timpurie.

Rezultate pe un studiu de un milion de copii

În Marea Britanie s-a realizat un studiu de caz pe mai mult de un milion de copii, iar rezultatele au constatat că cei mai mici școlari aveau cu 30% mai multe șanse decât ca să fie diagnosticați cu un handicap intelectual.

Concluzia cercetătorilor: „Copiii trimiși de timpuriu la școală prezintă un risc crescut de diagnostic ADHD, dizabilitate intelectuală și depresie în copilărie”.

Totuși, Timothy Layton, cercetător principal la Harvard, afirmă că „descoperirile sugerează posibilitatea ca un număr mare de copii să fie supradiagnosticați pentru ADHD, în sensul că se întâmplă să fie pur și simplu imaturi în comparație cu colegii lor de vârstă din primii ani ai școlii elementare. Deci, nicidecum să aibe vreo dizabilitate”.

Pentru a preveni pericolele viitoaare, poate că este bine să le oferiți copiilor libertatea de a crește și de a se dezvolta în felul lor, fără a-i obliga să se conformeze standardelor arbitrare. În loc să le oferiți copiilor o etichetă, dați-le timp, susțin cercetătorii.