AFACEREA DRAGOSTEI ÎN CIFRE. Cât cheltuiesc românii pe ofertele de Valentine’s Day?

AFACEREA DRAGOSTEI ÎN CIFRE. Cât cheltuiesc românii pe ofertele de Valentine’s Day?

Valentine’s Day a câştigat lupta cu sărbătoarea autohtonă, Dragobetele. În ziua de 14 februarie, comercianţii au venituri şi de trei ori mai mari faţă de o zi obişnuită. În general, românii sunt receptivi la oferte, motiv pentru care companiile îşi pregătesc strategiile de promovare chiar şi cu o lună înainte şi le extind pe durata întregii luni.

La fel ca anul trecut, cumpărăturile pentru Valentine’s Day au început cu o săptămână înainte de ziua de 14 februarie “Majoritatea românilor alocă un buget redus acestei sărbători, până în 300 de RON.  Ei preferă să achiziţioneze cadouri direct din magazine, cu toate că şi vânzările online cunosc un trend ascendent în perioada 8-12 februarie.” spune Ioana Chibulcutean, trainer şi consultant în vânzări.

Spre deosebire de Crăciun şi Paşte, Sfântul Valentin nu influenţează vânzările tuturor comercianţilor, cele mai mari creşteri se înregistrează pentru cosmetice, flori, dulciuri, electronice, restaurante şi cafenele.

OFERTĂ DIVERSIFICATĂ, BĂRBAŢII SUNT MAI DARNICI

Potrivit sondajelor, bărbaţii oferă mai multe cadouri decât doamnele. Aceştia au o paletă largă de alegeri, de la bijuterii la tratamente medicale.

Surprinzător este că găsim oferte chiar şi la cabinete stomatologice ,, Sunt bărbaţi care achiziţionează  vouchere pentru partenerele lor, în special pentru servicii de estetică dentară: albiri dentare, detartraje, igienizări profesionale sau, în unele cazuri, chiar faţete dentare.” , spun reprezentanţii de la Smile Factory.

Românii care aleg excursii rămân în ţară, aproape 30.000 de turişti, spre deosebire de doar 500 care aleg să plece dincolo de graniţe ,,Numărul de rezervări făcute pentru Sfântul Valentin se apropie de 28.500, iar turiştii vor 

SPECTACOLE LA MASELE ÎNDRĂGOSTIŢILOR

Pentru cei care rămân acasă, restaurantele au pregătit meniuri avantajoase, astfel încât cina să fie perfectă ,,  Meniul special este conceput de catre bucatarul şef cu aproximativ 1 lună înainte. Având în vedere că la Cherhanaua Ancora se servesc peşti proaspeţi este necesar ca meniul să fie făcut din timp pentru a ştii exact pe ce cantitate de materie primă este necesară. Majoritatea persoanelor rezervă o masa din timp. Cei care ne trec pragul de Valentine's sunt cupluri de tineri căsătoriţi, de peste 30 de ani, dar si cupluri trecute de 50 ani, nostalgice.”.  O altă ofertă interesantă este la un restaurant cu specific japonez, unde sunt disponibile doar 10 locuri, clienţii se pot bucura şi de un spectacol oferit fix în faţa lor ,, La Yoshi - Sushi & Teppanyaki  bucătarul iţi găteşte în faţă, iar show-ul este garantat. Doar 5 cupluri se pot bucura de acest live cooking show. Românii fac mai multe rezervări la restaurante de Valentine's Day decât de  Dragobete. Totuşi merită menţionat că  depinde foarte mult şi de ziua săptămânii în care pică sărbătorile” spun reprezentanţii restaurantelor.

Chiar şi lanţul cafenelelor Starbucks şi-a personalizat meniul, cu două băuturi specifice,Burnt Caramel Latte şi Rose Pistachio Mocha, disponibile până la sfârşitul lunii februarie.

TRANDAFIRII, FLORILE PREFERATE DE VALENTINE’S

 

 

 

 

 

 

Unul  dintre principalii comercianţi online de flori de pe piaţa locală, a estimat în 2015 vânzări de  20.000 de euro de Ziua Îndrăgostiţilor. Cele mai căutate buchete  conţin trandafiri şi miniroze, urmate în top: orhidee, gerbera, crizanteme, irişi sau lalele. Culoare preferată, simbol al iubirii, rămâne roşu.

 

 

SĂRBĂTORESC DRAGOSTEA LA FILME DE ACŢIUNE SAU DE DRAGOSTE?

În weekendul de Valentine’s Day – precum şi în alte perioade de sărbători – la Cinema City România am constatat atât o creştere a numărului de bilete achiziţionate, cât şi a numărului de rezervări făcute de iubitorii de film. În acest weekend avem în program mai multe genuri de filme: de la comedia spumoasă “How to be single” la filmul de acţiune Marvel cu cel mai antierou dintre supereroi: “Deadpool”, sau filme nominalizate la premiile Oscar 2016, precum “Brokerii apocalipsei” şi “The Revenant: Legenda lui Hugh