Înmatriculările de mașini hibride și electrice le-au depășit pentru prima oară pe cele de mașini diesel în Europa. Dacă acum un deceniu, dieselul avea peste jumătate din piața mașinilor noi, acum a scăzut la un sfert din piață, potrivit Libertatea.

Și mașinile pur electrice au crescut, datorită unor modele precum Tesla Model 3, Renault Zoe și Volkswagen I.D.3, mai precizează sursa citată. Cercetarea făcută de compania JATO arată că înmatriculările pentru toate tipurile de mașini noi au totalizat 1,3 milioane de unități luna trecută, în creștere cu 1% față de septembrie 2019. Dintre acestea, 327.000 au fost vehicule ”electrificate” (adică hibride simple, hibride mild, hibride plug-in și mașini 100% electrice).

Piața de electrice s-a dublat din 2019

Pe de altă parte, mașinile diesel au avut pentru prima oară cifre mai mici decât segmentul mașinilor electrice.

Acum un an, hibridele și electricele aveau 11%, în prezent au 25% din piață. Dieselul avea 29%, iar acum are 25%. Cu toate acestea, benzina domină piața mașinilor noi. Acum un deceniu, dieselul avea aproximativ 55%, benzina avea aproape 45% și hibridele și electricele aveau cam un procent. La început de 2017, benzina a depășit în premieră dieselul, iar mașinile ”electrificate” au crescut puternic, mai ales din vara anului trecut.

Volkswagen Golf și Opel Corsa sunt cele mai căutate modele auto, iar Dacia Sandero a fost pe locul 8. La hibride plug-in, Mercedes Clasa A și Volvo XC40 au avut cele mai mari vânzări, iar la mașini pur electrice, topul este condus de Tesla Model 3, Renault Zoe, Volkswagen I.D.3, Hyundai Kona și Kia Niro.

Creștere de 9% în România

Automobilele „verzi“, cele electrice alături de hibride, au înregistrat o creştere a înmatriculărilor de maşini noi de 9% în primele 9 luni ale anului, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), la un volum de aproape 5.400 de unităţi. Dintre acestea, maşinile electrice au accelerat cel mai puternic, urcând cu 41% la peste 1.400 de unităţi.

O creştere şi mai puternică s-a înregistrat în rândul hibridelor plug-in, de 141%, la 555 de unităţi. Singurul segment care a scăzut a fost cel al hibridelor „clasice“, care s-a micşorat cu 8% la mai puţin de 3.500 de unităţi, potrivit ZF.

În ceea ce priveşte topul pe mărci la 9 luni al autovehiculelor electrice şi hibride plug-in, categorii susţinute de programul Rabla Plus, cele mai mari volume înregistrează Renault (360 unităţi), Skoda (329 unităţi), Volkswagen (204 unităţi), Hyundai (186 unităţi) şi BMW (170 unităţi).

Piaţa auto din România a înregistrat o cădere de 32.3% în perioada ianuarie-septembrie, însă vânzările de autoturisme „verzi” şi-au continuat trendul ascendent, cu un salt de 8,6%, reiese din datele publicate, pe 13 octombrie, de APIA.