Societatea actuală glorifică tinerețea. Nu în speranța unui viitor strălucit al umanității sau pentru calitățile acestei vârste-deschiderea spre nou, curajul și generozitatea ei, ci mai degrabă pentru marele și inerentul ei “păcat”- lipsa de experiență, din care decurg credulitatea și capacitatea de se îmbăta cu apă chioară. Asta ca să nu mai vorbim de spiritul de turmă. Elitele care ne conduc au nevoie de mase ușor de „îndrumat” atât în ceea ce privește cheltuirea banilor, cât și opțiunile politice, iar tinerii sunt ținta ideală pentru astfel de inginerii sociale.

Pentru asta sunt încurajate permanent toate resentimentele împotriva generațiilor anterioare, pentru asta sunt asmuțiți copiii împotriva părinților și elevii împotriva profesorilor. Dar nu numai împotriva bătrânilor este dirijată furia iconoclastă, ci și împotriva trecutului. Ca să „elibereze” omul de orice atașament față de religie și națiune, ideologia progresistă a marxismului cultural a preluat de la defunctul lagăr socialist războiul împotriva istoriei. Comuniștii de sorginte marxist leninistă nu voiau să interzică istoria, ci să o rescrie după bunul plac. Nu le ajungea să le inventeze ilegaliștilor un trecut glorios și merite de-a dreptul hilare, întreaga istorie a umanității trebuia corectată astfel încât să reiasă că a fost o luptă continuă împotriva exploatării omului de către om. Metodele propagandei marxiste au rămas aceleași și în zilele noastre, scopul declarat este însă altul- eliminarea oricărei discriminări.

Guvernul suedez, de pildă, analizează dacă nu cumva ar trebui să interzică imaginile istorice, inclusiv inscripțiile cu rune sau vechile simboluri ale vikingilor, deoarece acestea pot fi privite ca simboluri ale „urii”. În Statele Unite, statuile și imaginile istorice din toată țara – în primul rând cele ale conducătorilor sudiști din timpul războiului de succesiune, dar nu numai, sunt ținta unor grupuri extrem de vocale, care le-ar vrea rase de pe suprafața pământului. Această rebeliune iconoclastă care se petrece în întregul Occident are o sursă clară de inspirație- revoluția culturală din China lui Mao. În anii ’60 -’70, Partidul Comunist Chinez a distrus vestigii neprețuite, unele vechi chiar și de 5.000 de ani, pentru că nu cadrau cu valorile marxiste.

În zilele noastre, același partid a interzis orice reprezentare în film sau în jocurile video a valorilor pe care le-a distrus. În cartea sa „Demonul în democrație: tentații totalitare în societățile libere”, filosoful polonez Ryszard Legutko scria că scopul comuniștilor era ca „sistemul politic să pătrundă în fiecare secțiune din viața publică și privată”, incluzând „etica și moravuri, famili, bisericile, școlile, universitățile, organizațiile comunitare și de cultură și chiar în șesătura intimă a sentimentelor și aspirațiilor umane. (….) Fiind identificați ca slujind cauza burgheziei, filosofii, artiștii și scriitorii ar putea fi inculpați sub acuzația de a fi dușmani ai revoluției socialiste și de a se afla în calea viitorului, adesea cu consecințe lamentabile pentru inculpați”.

În zilele noastre, când ingineria socială a făcut progrese majore, nu se mai folosește represiunea, ci recompensa. Orice încercare de a apăra valorile naționale, religia sau europenitatea bătrânului continent este catalogată drept discurs al urii. Cei care insistă să-și expună părerile neconforme sunt acum vânați până și pe internet, singurul loc în care se mai pot manifesta liber. În schimb, toate excesele libertare sunt încurajate cu sume astronomice de bani. Care este rolul acestei mașini de propagandă care abordează toate mijloacele (de la filme și reclame până la presa mainstream)? Evident, să ne lase fără repere sau, cum spunea genialul Orwell, să se asigure că oamenii „tolerează condițiile actuale, deoarece nu au standarde de comparație.”

Te-ar putea interesa și: