Evenimentul Zilei > Monden > Adevărul despre pizza! Un celebru nutriționist a făcut anunțul
Adevărul despre pizza! Un celebru nutriționist a făcut anunțul

Adevărul despre pizza! Un celebru nutriționist a făcut anunțul

Celebrul produs alimentar, consumat zilnic în întreaga lume în cantități industriale, nu este un aliment din categoria ”junk food”, așa cum lasă unii să se creadă.

Celebrul medic nutriționist Mihaela Bilic a precizat că pizza nu este un produs alimentar toxic. ”Pizza e ok”, a subliniat Bilic.

Deși nu s-ar crede, pizza are mai puține calorii decât un sandviș făcut în casă, care conține unt dar și șuncă sau alte produs pe bază din carne.

„Vad tot mai des persoane care incadreaza pizza la categoria fast-food si o pun pe lista neagra a alimentelor de care trebuie sa te feresti. Nu vreau sa ne intrebam daca e bine sau daca avem voie sa mancam o felie de pizza! Dacă blatul nu este gros, nu pizza îngraşă, spune medicul, ci cantitatea. În plus, în acest mod, şi copiii care nu iubesc legumele, le pot consuma. Pizza e ok!”, a comentat Mihaela Bilic.

Sfatul nutriționistului este unul foarte clar, pizza este un aliment indicat sportivilor sau celor care fac o muncă fizică intensă. „Daca ramâneti in dimensiunile unei farfurii de 20 cm si alegeți pizza cu blat subtire e alimentul OK pentru masa de pranz. Avem nevoie de energia din glucide care sa ne tina de foame toata ziua. Pizza e mancarea iubita de toata lumea, inclusiv de copiii carora nu le plac legumele. Persoanele care fac munca fizica au in ea o sursa excelenta de energie pentru muschi. Tinerii pot si ei apela la pizza ca solutie rapida si sanatoasa de alimentatie. Consumata cu moderatie este o alegere practica pentru o masa echilibrata nutritional”, a mai scris medicul nutritionist pe pagina de facebook.

Dacă unii se tem că se vor îngrășa, dacă vor mânca pizza, Mihaela Bilic le spune să se liniștească pentru că lucrurile nu stau deloc așa. ”Pizza contine multa paine, spun gurile rele, dar painea e mai putin periculoasa pentru silueta fata de alte alimente bogate in grasimi. Apoi vine problema cantitatii. Nu pizza ingrasa, ci MULTA pizza sau NUMAI pizza mancata la orice masa. Daca la paste putem sa „gresim” punand mult ulei, sos de branza, costita sau smantana, pizza ne fereste de exagerari: un blat subtire de paine pe care pui CATEVA bucati de sunca, salam, peste, ciuperci, legume si branza. Am putea spune ca pizza e chiar mai „saraca” decat un sendvis in care poti taia cascavalul si mezelurile in felii groase.