Studiu național: 826 de accidente auto provocate de defecțiuni tehnice grave!

Studiu național: 826 de accidente auto provocate de defecțiuni tehnice grave!

Peste 800 de accidente grave de circulaţie soldate cu decesul a 309 persoane s-au produs în România, în perioada 2000 - 2017, din cauza defecţiunilor tehnice apărute în lipsa efectuării reviziilor tehnice la timp, arată o cercetare de specialitate, prezentată joi de către reprezentanţii Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR).

Rezultatul sumbru a fost întărit și de cele 752 de persoane grav rănite în aceste evenimente rutiere. UNSAR spune că există și o parte pozitivă a studiului prin faptul că s-a constatat o reducere considerabilă a accidentelor provocate de defecțiunile tehnice ale mașinilor. De aici reiese că șoferii au devenit mai atenți și mai conștienți de pericole.

 

Criminalist: „99% din accidente se produc din cauza greșelilor dintre volan și scaunul șoferului”

Ne puteți urmări și pe Google News

Poliția Română a publicat recent povestea unui criminalist de la Rutieră. Specialistul consideră că în aproape toate cazurile, conducătorul auto este vinovat pentru accident: „După 10 ani de meserie, numără peste 2.500 de evenimente rutiere la care a intervenit, cu trusa criminalistică, pentru a aduna piesele de puzzle ale evenimentelor”.

Agent șef de poliție Vlad Lupescu are 33 de ani. Pentru că fiecare caz are specificul său, înainte de a porni spre fața locului, trebuie să știe datele preliminare a ceea ce s-a întâmplat, de la colegii deja ajunși la fața locului. „Dacă este vorba despre o mașină căzută în Dâmbovița, acolo știu că voi colabora cu scafandri; iar eu trebuie să fiu echipat corespunzător”, explică Vlad Lupescu. În 98% dintre cazuri, ajuns la fața locului, Vlad Lupescu poate vedea, în minte, filmul evenimentului: dinamica accidentului după urmele create în câmpul infracţional, direcţia de deplasare a autovehiculelor după urmele lăsate pe drum, care a fost locul impactului, viteza aproximativă, după urmele de frânare, de derapare sau de răsturnare. În 2% nu se poate pronunța, acolo urmând ca tabloul evenimentului să fie completat și de alte date și informații, audieri, expertize.

Repetarea greşelilor de conduită la volan pe care le constată, variate sau identice, reprezintă cauza producerii evenimentelor rutiere. Totul pleacă de la conduita șoferului. „99% din accidente se produc din cauza greșelilor dintre volan și scaunul șoferului”, a spus criminalistul.