La finalul ședinței de tranzacționare de miercuri, Tesla Inc avea o capitalizare bursieră de 207,2 miliarde de dolari, față de 201,9 miliarde de dolari în cazul Toyota Motor Corporation. Cifra pentru marca japoneză include și un stoc de trezorerie (acțiuni care sunt cumpărate înapoi de către compania emitentă și sunt păstrate în propria trezorerie) în valoare de aproximativ 30 de miliarde de dolari.

Tesla a depășit Volkswagen în ianuarie și are acum o valoare dublă față de cea a companiei germane, potrivit Bloomberg.

Valoarea mărcii din SUA va continua, cel mai probabil, să crească. Compania a dezvoltat, împreună cu un partener, o baterie care ține 16 ani și 2 milioane de km. Acumulatorul are potențialul de a reduce semnificativ prețurile automobilelor electrice, până la nivelul mașinilor echipate cu motoare pe benzină.

Tesla este o companie atipică pentru industria auto. Producătorul de vehicule electrice a început să construiască automobile în California, unde forța de muncă este scumpă, iar mai apoi să le vândă pe internet, ceva de neconceput pentru alte mărci acum 10 ani.

Totuși, producția Tesla pălește în comparație cu cea a Toyota. Compania americană a construit 103.000 de vehicule în primele trei luni ale acestui an. Prin comparație, pe porțile uzinelor Toyota au ieșit 2,4 milioane de mașini în aceeași perioadă.

Deși a fost un pionier pe piața automobilelor electrice, cu modelul său hibrid Prius, Toyota s-a mișcat încet și nu este un jucător important în domeniu.

În ciuda faptului că are valoare mai mare decât Toyota, Tesla mai are mult de lucru până să atingă nivelul de fiabilitate al mărcii din Japonia. Un raport al JD Power arată că mașinile Tesla au cele mai multe probleme la suta de unități vândute, informează go4it.ro.