Lucrările au început în 2013 și au costat 350 de milioane de euro. În acest sfârșit de săptămână sârbii au inaugurat ultimul tronson al autostrăzii aflate pe Coridorul 10 pan-european, astfel că de la orașul Niš se mai fac doar trei ore până în Salonic.

 Ultimii 26,3 kilometri din autostradă s-au făcut în condiții grele: drumul a trebuit tăiat prin munte, s-au construit nu mai puțin de 36 de poduri, s-au săpat 2 tuneluri (aproape 3 km = în care fiecare mașină e monitorizată individual pentru a păstra viteza optimă), pe alți 6 km s-a regularizat albia Moravei, a fost construită un viaduct unic în Balcani, intersecția de la Predejane, realizat în totalitate deasupra râului.

Sârbii au reușit să rezolve o problemă similară pe care o avem și noi la autostrada Lugoj – Deva (lotul 4): tăierea muntelui și consolidarea acestuia.