65.000 de elevi sunt în pericol. Ultimele raportări ne arată peste 65.000 de elevi estimaţi ca fiind în situaţie de risc cu privire la neîncheierea situaţiei şcolare pe primul semestru.

Aceşti elevi au ajuns în această situaţie din cauza unor factori care au împiedicat participarea la procesul de educaţie. Şi, în acelaşi timp, avem raportări de 280.000 de elevi, care spun, sunt declaraţii proprii, că au avut dificultăţi în acces la echipamente IT şi la Internet”, a declarat Sorin Cîmpeanu conform Agerpres.

În luna aprilie erau 230.000 de elevi cu probleme

În aprilie 2020, 230.000 de elevi au transmis că nu au acces la echipamente sau tehnologie. Urmarea? Ministerul Educaţiei a cumpărat 250.000 de tablete, iar autorităţile locale şi alte entităţi au susţinut procesul de dotare cu echipamente IT.

Se crede că problema va fi rezolvată, dar ultimele estimări au arătat contrarul. „Şi, totuşi, separat de aceştia, au apărut alţi 280.000 de elevi care au declarat că nu au avut acces la învăţarea online din cauza lipsei de echipamente sau din cauza lipsei de acces Internet.

Acest lucru ar trebui să fie verificat. Una dintre explicaţii ar fi aceea că în prima etapă au declarat că au acces la echipamente aceia care, fiind doi sau trei în casă, au avut un singur echipament sau au avut echipamentul părinţilor…

După cum, o altă explicaţie, îmi pare rău că trebuie s-o spun… Dar nu cred că are rost să ascundem nici lucrurile care sunt, să spunem, în dezavantajul ministerului… Aflând că există posibilitatea de a avea o tabletă sau un laptop în plus… dacă se poate, de ce nu?”, a explicat ministrul Cîmpeanu.

65.000 de elevi sunt în pericol

Pentru a compensa lipsurile din prezent, Ministerul Educaţiei va primi pe 4 februarie 60.000 de laptopuri. Dotarea se face prin proiectul ROSE.

De asemenea, sunt în derulare şi contracte de achiziţie pentru videocamere şi table interactive. „Aceste videocamere ne vor susţine în procesul de asigurare a învăţământului online pentru cei care au vulnerabilităţi care îi împiedică să participe fizic.

Profesorii şi elevii vor beneficia de aceste echipamente care vor ajunge în şcolile româneşti. Să sperăm că situaţia se va rezolva.

Evident, în ipoteza fericită în care vom avea şcoli cu prezenţă fizică la un anumit nivel vom direcţiona resursele materiale către cei care sunt obligaţi, fără voia şi fără dorinţa lor, să continue procesul de învăţare online”, a completat Cîmpeanu.

sursa: edu.ro