Un român a primit 40.000 de euro despăgubiri după ce Wizz Air i-a anulat cursa
- Iulia Moraru
- 14 februarie 2024, 20:47
După o vacanță de coșmar, un avocat din Oradea a decis să dea în judecată compania aeriană low-cost Wizz Air, obținând chiar și câștig de cauză.
După anularea zborului care ar fi trebuit să îl ducă înapoi în România din Madrid, românul a decis să dea în judecată Wizz Air. În această situație, avocatul și familia sa au fost lăsați în voia sorții, neprimind nicio formă de asistență din partea companiei aeriene.
Despăgubiri de 40.000 de euro de la Wizz Air pentru o familie de români
În cele din urmă, au reușit să plece din Spania, dar cu o întârziere de cinci zile, dintr-un alt oraș spaniol, Barcelona. Singurul zbor disponibil i-a dus către Budapesta, în loc de destinația lor dorită, Sibiu.
După anularea cursei către țară de către Wizz Air, familia de români a fost nevoită să petreacă o noapte în aeroportul din Madrid, sperând că vor găsi o altă cursă către București sau altă destinație disponibilă în acea noapte sau dimineața următoare.
„Am dormit acolo, pe jos. Dimineaţa, am încercat să cumpărăm bilete pentru Bucureşti, singura cursă care mai era spre România, dar şi aceea a fost anulată. Nu ne-a contactat niciun reprezentant Wizz, nici măcar prin agenţia de turism.
Fiind cu copilul mic şi cu soacra în vârstă, nu am mai rămas în aeroport, aşa că am căutat un hotel în zonă”, a declarat bărbatul.
Compania nu a putut fi contactată timp de trei zile
Avocatul din Oradea era în vacanță alături de soția sa, băiatul lor în vârstă de doi ani și zece luni și soacra sa, de 71 de ani.
Bărbatul nu a reușit să intre în contact cu niciun reprezentant al Wizz Air și a fost nevoit să-și prelungească de trei ori șederea la hotel.
În tot acest timp, orădeanul a depus peste 50 de reclamații pe site-ul companiei aeriene, iar de fiecare dată a primit răspunsuri automate care îi ofereau sandwich-uri și apă ca și compensație.
Avocatul e decis să obțină 80.000 de euro
În instanță, a solicitat o compensație în valoare de 1.600 euro pentru fiecare pasager, daune materiale în sumă de 1.185 euro și 376 lei pentru cheltuielile suportate pentru cazare, hrană și transport la Barcelona, respectiv pentru recuperarea mașinii din Sibiu în cele cinci zile. În plus, a cerut daune morale în valoare de 80.000 euro pentru toți membrii familiei.
În septembrie 2023, Judecătoria a decis ca Sucursala Wizz Air din România și compania mamă din Ungaria să plătească daune materiale în valoare de 1.185 euro și 376 lei, compensații de 1.600 euro, daune morale în cuantum de 40.000 euro (în loc de 80.000 euro, cum a solicitat familia), și cheltuieli de judecată în sumă de 4.760 lei.
Până în prezent, sentința nu a fost contestată nici de Sucursala din România, nici de Wizz Hungary Ltd. Însă, avocatul orădean a făcut apel la Tribunalul Alba, dorind să obțină suma inițial cerută, respectiv 80.000 euro, potrivit ebihoreanul.ro.