O mare companie de comerț online își bate joc de angajați. Curierii nu și-au primit bacșișurile de trei ani. Câți bani le datorează

O mare companie de comerț online își bate joc de angajați. Curierii nu și-au primit bacșișurile de trei ani. Câți bani le datorează

Comisia Federală pentru Comerț a susținut că, în timp ce clienților Amazon li s-a spus că bacșișurile oferite de aceștia le-au revenit curierilor, compania a păstrat, în mod ilegal, un mare procent din acestea.

Peste 140.000 de șoferi primesc fiecare 422 de dolari din bacșișurile oferite de clienți, cea mai mare sumă înregistrată de un curier fiind de peste 28.000 de dolari. Cu toate acestea, Comisia Federală de Comerț a dat în judecată compania Amazon, susținând că nu a plătit bacșișurile pe care curierii le-au câștigat.

Șoferii Amazon Flex livrează bunuri și alimente comandate prin Prime Now și Amazon Fresh. Lesley Fair, avocat la divizia de educație pentru consumatori și afaceri a FTC, a declarat într-o postare pe blog: „Când clienții au plasat comenzi prin serviciile Amazon Prime Now sau Amazon Fresh, Amazon a întrebat: „Cât vrei să dai bacșiș curierului?”

Amazon le-a spus clienților și curierilor că „100% din bacșișuri sunt oferite curierului tău”. „ Dar, conform FTC, de la sfârșitul anului 2016 până în august 2019, Amazon a reținut un procent foarte mare din aceste sume.”

Ne puteți urmări și pe Google News

Compania a fost de acord ca la începutul acestui an să soluționeze cazul și să predea banii pe care i-a reținut, a spus FTC. De asemenea, Amazon a susținut că le va trimite curierilor săi 139.507 cecuri și 1.621 de plăți prin PayPal. Puțin sub 20.000 dintre șoferi au de primit peste 600 de dolari din partea companiei.

Amazon a avut o scădere a profiturilor

Luna trecută, în Marea Britanie, a ieșit la iveală că firma de avocatură Leigh Day, a lansat o reclamație în numele curierilor companiei Amazon, cu privire la drepturile lor de angajare, despre care a spus că ar putea duce la despăgubiri de milioane de lire sterline.

Avocații au spus că șoferii angajați prin „parteneri de servicii de livrare” sunt clasificați ca lucrători independenți, ceea ce înseamnă că nu beneficiază de drepturi precum plata concediului sau a salariului minim.

Săptămâna trecută, Amazon a raportat o scădere cu 50% a profiturilor în al treilea trimestru, la 3,16 miliarde de dolari, deoarece a mărit salariile pentru a atrage lucrători pe o piață a muncii dificilă, care s-a confruntat cu probleme ale lanțului global de aprovizionare.