Volkswagen va face maşina care consumă sub un litru "la sută"

Volkswagen va face maşina care consumă sub un litru "la sută"

Prototipul hibrid diesel-electric XL1, pe care producătorul german l-a prezentat ieri, are un consum mediu oficial de numai 0,9 l/100 km.

Nemţii demonstrează o dată în plus că posedă un oarecare simţ al umorului. Cum altfel, decât într-o notă amuzantă, se poate interpreta decizia grupului Volkswagen de a prezenta un autoturism, care are nevoie de mai puţin de un litru de carburant pentru a parcurge 100 de kilometri, în Qatar - una dintre ţările cu însemnate rezerve de petrol din Golful Persic.

Dincolo de comicul de situaţie se găseşte însă o realizare cât se poate de serioasă. Prototipul hibrid diesel-electric Volkswagen XL1, pe care producătorul auto german l-a expus ieri, la un salon de profil organizat în Qatar, are un consum mediu oficial de numai 0,9 l/100 km!

Amprenta poluantă anunţată de producător impre sionează la fel de mult ca şi consumul de motorină: 24 de grame de dioxid de carbon, în medie, pe kilometru.

Pentru obţinerea acestor performanţe şi-au dat mâna eficienţa sistemului de propulsie şi greutatea scăzută (doar 795 de kilograme) a modelului cu două locuri şi caroserie cu elemente din fibră de carbon.

Radiografia sistemului de propulsie

XL1 este dotat cu un motor turbodiesel TDI – cu numai doi cilindri dispuşi în linie – şi cu unul electric – alimentat de o baterie litiu-ion, care poate fi reîncărcată la orice priză.

Agregatul cu ardere internă dezvoltă 48 de cai-putere, iar unitatea electrică – 27.

Sistemul hibrid de propulsie este cuplat la o transmisie automată cu dublu ambreiaj DSG (cu 7+1 trepte).

Prototipul Volkswagen XL1 este capabil să ruleze în modul 100% electric pentru cel mult 35 de kilometri. Spre deosebire de conceptul similar L1 arătat publicului, anul trecut, la Salonul auto de la Frankfurt, Volkswagen XL1 are două locuri în paralel, nu în tandem, detaliu care îl apropie mai mult de coordonatele unui model de serie – destinaţie care, s-a aflat tot ieri, i-a fost programată deja.

Oricât ar părea de neverosimil, Volkswagen va produce XL1. Şi chiar mai repede decât ar putea cineva crede: peste numai doi ani!

Într-o primă etapă, va fi vorba doar de o cantitate limitată – câteva sute de unităţi. Este şi acesta un început.

EFICIENŢĂ DE SERIE PE PIAŢA ROMÂNEASCĂ

Cele mai economice modele comercializate

<object height="340" width="560"><param name="movie" value="http://www.youtube-nocookie.com/v/TUBhcBiILbA?fs=1&hl=ro_RO" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="allowscriptaccess" value="always" /><embed src="http://www.youtube-nocookie.com/v/TUBhcBiILbA?fs=1&hl=ro_RO" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" height="340" width="560"></embed></object>

Ne puteți urmări și pe Google News