Viteza melcului la construirea autostrăzii Comarnic-Braşov

Viteza melcului la construirea autostrăzii Comarnic-Braşov

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a prelungit, din nou, cu aproape o lună, până la 2 februarie, termenul de depunere a ofertelor finale în vederea selectării constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, potrivit Mediafax.

Termenul iniţial pentru depunerea ofertelor finale a fost 15 decembrie 2008, însă acesta a fost prelungit până la 5 ianuarie 2009.      

Ministerul Transporturilor a preselectat anul trecut patru consorţii pentru construcţia tronsonului. Primul consorţiu este format din companiile Astrada Concessions, Strabag, Egis şi Eurovia Housing&Contructions. 

A doua asociere este CAP Consortium Autostrada Prahova, alcătuită din  firmele Colas SA, Bouygues Travaux  Publics, DTP-Terrassement SA şi   Meridian Infrastructure Finance SRL & Intertoll Europe ZRT.     

Al  treilea consorţiu reuneşte companiile Vinci Concessions-Aktor Concessions-Vinci Construction Grands Projets-Aktor, iar cel de-al  patrulea este consorţiul cu denumirea Austrada A3 Comarnic-Braşov Consonoi  Bilfinger Berger Porr.     

Tronsonul Comarnic-Braşov este împărţit în două segmente, respectiv Comarnic-Predeal (36,2  kilometri) şi Predeal-Braşov  (21,8   kilometri), totalizând peste 50 de poduri, pasaje şi viaducte.      

Valoarea contractului de construcţie, inclusiv costurile asociate întreţinerii şi operării pe o perioadă de 25 ani a  tronsonului în lungime de 58 km, a fost evaluată la 3,33 miliarde euro,  inclusiv  TVA,  astfel  că preţul pe kilometru se apropie de 60 milioane euro.    

Ne puteți urmări și pe Google News