Master Planul Portului Constanța, întocmit cu fonduri europene, în valoare de peste 2 milioane de euro, fără consultarea comunității portuare, este contestat  de aproape un an de zile de agenții economici, sindicate și societatea civilă. Conform proiectului, în portul Constanța ar urma să se facă investiții de 2,4 miliarde de euro, vizând în principal infrastructura portuară. La dezbaterea recentă asupra  raportului de mediu al Master Planului comunitatea portuară a cerut Agenției de Protecție a mediului să îl respingă.  “Este clar o intenție negativă a conducerii portului Constanța de a deterioara acest port strategic, această bucată din Constanța . Sunt aceiași mercenari  care au vândut și vând, în continuare, portul”, a declarat Ștefan Muntoiu,  reprezentant al Organizației “Operatorul Portuar”.

Zeci de angajați din port au protestat în fața Agenției de Mediu Constanța, cerând respingerea raportului de mediu al Master Planului. “O bucată din Master Plan prevede ca anumite părți din portul Constanța să se transforme în zone imobiliare. Decât să facă niște blocuri într-o zonă liberă, de ce să nu facă o linie de producție”, spune Ștefan Muntoiu. El susține că  Ministerul Transporturilor, deși a fost sesizat în nenumărate rândur, ignoră comunitatea portuară. “Portul este casa noastră, acolo muncim. Protestăm, mergem în instanță, avem patru acțiuni împotriva MasterPlanului. Ne-am adresat și Comunității Europene și Guvernului, și Federaiei Portuare de la nivel european . Doar doar s-o rezolva ceva”.

Protestul portuarilor a avut succes. Directorul APM Constanța, Monica Zaharia, le-a adus la cunoștință că raportul de mediu a fost respins. “Decizia este de refacere a raportului de mediu cu luare în considerare a observațiilor prezentate în dezbaterea publică. APM ia în considerare obsevațiile justificate cu privire la protecția mediului. O parte din Masterplan se va reface pentru că în el nu sunt stabilite obiectivele de mediu, care sunt foarte importante”, a precizat directorul APM Constanța. Comunitatea portuară  pregătește însă alte proteste, cerând anularea totală a MasterPlanului precum și demisia conducerii Administrației  Portului Constanța.