Vești proaste pentru șoferi! Această zonă trebuie evitată. Anunț crucial de la CNAIR
- Mihaela Dan
- 5 octombrie 2020, 07:57
Vești proaste pentru șoferi, luni dimineață. Circulația este restricționată pe unul dintre cele mai importante drumuri din România.
Circulaţia autovehiculelor pe raza localităţii Câineni de pe DN7 (Valea Oltului) se va desfăşura semaforizat, alternativ pe câte un sens de mers, în vederea execuţiei lucrărilor de refacere a părţii carosabile pe o lungime de 180 de metri, informează Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Informaţii suplimentare privind starea reţelei de drumuri naţionale şi autostrăzi pot fi obţinute de la Dispeceratul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., la numerele de telefon 021/264.33.33; 021/9360 şi pe prima pagină în caseta din stânga: www.cnadnr.ro - DISPECERAT - Situaţia Drumurilor Naţionale, dar şi paginile de Facebook şi Twitter.
Circulație restricționată pe DN2
Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române informează că pe DN2 Focșani-Bacău, la kilometrul 193+900 de metri, localitatea Garoafa, județul Vrancea, conducătorul unui autoturism a acroșat un pieton care circula pe partea carosabilă. Impactul s-a soldat cu rănirea gravă a pietonului, acesta primind îngrijiri medicale la fața locului. Traficul se desfășoară pe un fir, alternativ.
Se estimează ca circulația să se reia normal în 30 de minute.
Toți șoferii trebuie să știe asta! Riscurile
Odată cu sosirea toamnei, temperatura asfaltului scade în mod evident, iar mulți șoferi se întreabă ce trebuie să facă în privința anvelopelor.
Expertul în conducere defensivă Titi Aur a vorbit despre această dilemă cu care se confruntă mulți posesori de autovehicule. Iată care este cel mai bun moment pentru a schimba cauciucurile de vară cu cele de iarnă și când reprezintă cauciucurile de iarnă un pericol.
„Când s-au impus cauciucurile de iarnă obligatorii de către ministrul transporturilor, lumea a sărit ca arsă, cu bănuieli că cineva vrea să importe. Dar utilitatea lor s-a dovedit în timp, şoferul român a înţeles cât sunt de importante cauciucurile de iarnă şi de vară, şi foarte rari sunt aceia care nu se gândesc la schimbarea cauciucurilor acum. Cel de iarnă este mai mare, mai cramponat, mai îngust, mai aderent chiar şi pe asfalt uscat, când e rece”, a declarat Titi Aur.
„Apar, bineînţeles, acele comentarii cu privire la toamnă şi primăvară, când o zi e frig, o zi cald, şi tot aşa. Facem un compromis! Schimbăm cauciucurile când afară avem constant sub 6 grade! Nu există o dată impusă. Legea spune că dacă eşti fără cauciucuri de iarnă când e zăpadă afară, eşti vinovat! Chiar şi în cazul unui accident, dacă tot ce ai făcut a fost să nu ai aceste cauciucuri, eşti vinovat.
Un cauciuc de iarnă are aderenţă mai bună şi când plouă. Practic, în perioada de toamnă putem să ne asumăm să le schimbăm mai din timp, fie şi doar din motivul că la prima zăpadă vor fi cozi kilometrice la vulcanizări. Prima zăpadă poate veni pe 5-6 octombrie sau în ianuarie, nu ştim!”, a precizat fostul mare pilot.