Veste importantă pentru șoferi! Nu vor exista sancțiuni pe baza înregistrărilor camerelor de bord

Veste importantă pentru șoferi! Nu vor exista sancțiuni pe baza înregistrărilor camerelor de bord Sursa: arhiva EVZ

Veste bună pentru șoferi! Poliția Română nu va sancționa șoferii pe baza înregistrărilor făcute de către camerele de bord. Proiectul de lege inițiat de USR prin intermediul deputatului MIhai Botez a fost respins definitiv de Parlament.

O parte din șoferii din România au achiziționat dispozitive de înregistrare pe care le folosesc zilnic, în așteptare implementării proiectului de lege care a fost inițiat de către deputatul USR, Mihai Botez, la finalul anului 2021. Acestea ar fi putut ajunge o bună dovadă în cazul unui accident. Astfel, autorităților nu vor putea da sancțiuni pe baza probelor filmate de către orice cameră de bord, ci numai de pe dispozitive omologate.

Legea ar fi permis polițiștilor să dea amenzi în baza filmărilor surprinse de camerele de bord, dar parlamentarii au respins-o. Autoritățile nu vor mai putea sancționa șoferii agresivi în trafic dacă nu au văzut personal incidentul, lucru care face ca schimbările din Codul Rutier cu privire la agresivitatea din trafic să fie inutile. O filmare sau un zvon nu arată cu adevărat ce s-a întâmplat. Legea ar fi urmat să intre în vigoare pe 27 februarie, lucru care nu se va mai întâmpla.

Există, deci, schimbări de pe 27 februarie?

Sursa: Linqong | Dreamstime.com

Șeful Poliției Rutiere din Arad, Daniel Borta, a venit cu mai multe precizări în legătură cu acest subiect, potrivit aradon.ro:

Comportamentul agresiv, ca și orice constatare la regimul circulației, trebuie să fie constatat direct de către polițist, nu în urma unei sesizări. În plus, la acest comportament agresiv se suspendă permisul de conducere pentru 30 de zile, iar în situația în care este și o tamponare în urma comportamentului agresiv, se suspendă 60 de zile. Începând cu 27 februarie vor intra în vigoare toate aceste modificări referitoare la suspendările majorate.

Se modifică perioadele în cazul sancționărilor

Și în cazul perioadelor de sancționare, Daniel Borta a avut de adus câteva lămuriri:

De exemplu, la depășire neregulamentară perioada de suspendare era de 30 de zile înainte, acum va fi 60 de zile. Un alt exemplu ar fi prioritatea pentru pietoni, aceeași situație: a fost 30 de zile perioada de suspendare, acum va fi 60 de zile. Cu posibilitate de reducere. Și aici s-a modificat legea, e puțin mai aspră: nu se mai reduce cu 30 de zile, se reduce cu o treime din perioada de suspendare. În prezent, de la 60 de zile se reduce la 30, în viitor se va reduce cu o treime, adică la 40 de zile.

Cei care au permisele suspendate pentru 90 de zile, spre exemplu, la viteză: înainte se reducea tot la 30, acum se va reduce la 60 de zile. S-au înăsprit foarte mult perioadele de suspendare în cazul accidentelor de circulație cu persoane vătămate corporal, unde s-a modificat legea, și unde, după ce s-a încheiat dosarul, și în situația în care se dă clasare și nu se ajunge la instanță, în cazul accidentelor ușoare cu victime, se suspendă 180 de zile, față de 90, cât e pe vechea legislație. Este o veste bună dacă ne raportăm la reducerea riscului rutier. Sperăm că vor fi mult mai atenți conducătorii auto.

Ne puteți urmări și pe Google News