„Astfel, persoanele care doresc să achiziţioneze o maşină full electric sau electric hibrid plug-in, se pot adresa dealer-ilor validaţi începând cu ora 13:00. Totodată, pentru prima dată în istoria sa, Rabla Plus permite populaţiei inclusiv achiziţia de motociclete full electric”, a informat miercuri Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Programul de anul acesta păstrează pentru al cincilea an consecutiv cea mai mare primă pentru achiziţia maşinilor full electric din Europa: circa 10.000 euro.

Anul acesta am aprobat pentru Rabla Plus cel mai mare buget de când există programul: 140 de milioane de lei, cu aproape 45% mai mare decât în anul 2019. Am crescut bugetul pentru că ne-am stabilit un obiectiv mare pentru 2020: să punem pe şoselele României aproximativ 3.000 de maşini nepoluante, adică acelaşi număr de autovehicule cumpărate prin Rabla Plus în toţi cei patru ani de când există programul. Cred că viitorul transportului este full electric, iar acest tip de transport va fi şi o garanţie a aerului bun în oraşe.

În ceea ce priveşte achiziţiile maşinilor hibrid plug-in, aceastea sunt susţinute prin program cu circa 4.500 de euro, iar motocicletele full electric cu peste 700 de euro, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculelor.

„Programul Rabla Plus nu condiţionează achiziţia unui autovehicul nou de casarea unui autovehicul uzat. Însă cei care vor dori să renunţe la o maşină veche, poluantă, vor beneficia în plus şi de prima de casare stabilită prin programul Rabla Clasic, în valoare de 6.500 de lei, informează Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor.

Aşadar, sumele decontate prin AFM din costul total al maşinii vor fi de: circa 11.300 de euro pentru maşinile full electric, 5.800 de euro pentru maşinile hibrid plug-in şi 1.400 de euro pentru motocicletele full electric, dar nu mai mult de 50% din costul autovehiculului, potrivit celor relatate de România TV.