În teorie, odată modernizată linia ferată, trenurile vor putea goni cu o viteză de 160 km / h. Noul director general al CFR SA, Marius Chiper, a anunţat că se are în vedere un nou coridor de cale ferată, 4 Sud, care porneşte din punctul de trecere a frontierei Curtici. În primă fază se vor reabvilita cele două tronsoane de la Arad la Timișoara, deoparece prima parte a traseului este deja refăcută.

”Vrem să demarăm proiectul de modernizare a Coridorului 4 Sud, în care intră Curtici – Arad – Timişoara – Caransebeş – Craiova şi se închide la Calafat. În perioada imediat următoare, avem aproape gata documentaţia, vom lansa procedura de achiziţie a primelor două tronsoane, respectiv Arad-Ronaţ şi Ronaţ-Timişoara Est.

Rămâne să vedem de unde găsim finanţare pentru următoarele două, de la Timişoara Est până la Caransebeş. Vom continua: Caransebeş-Craiova, Craiova-Calafat – îl avem gata ca studiu de fezabilitate, suntem în faza de pregătire”, a declarat Marius Chiper, citat de Aradon.ro.

Lucrările vor fi realizate cu bani europeni: ”Ne uităm cu interes să găsim noi programe de finanţare. S-ar putea să fie surprize, să zicem, din acest punct de vedere, să discutăm mai des de coridoarele feroviare militare. Vom încerca să finanţăm, dacă se poate, inclusiv aceste proiecte din fondurile alocate pentru coridoarele militare ale Uniunii Europene. Deci suntem într-o continuă mişcare pentru a asigura finanţarea, a dezvolta proiecte, a le pregăti şi a le implementa”.