VAMA VS. MAMAIA. Distracția pe litoral a luat sfârșit! Ce nu s-a văzut la TV!

Toți cei care aleg să petreacă sejurul de 1 Mai pe litoral, pleacă cu un gând comun, să se distreze. Cred că asta ne unește pe toți de acolo, indiferent de vârstă. Brusc lași în urmă toate problemele și te preocupă alegerile cele mai potrivite care să te facă să te simți bine.

Andrei Niculae, Vama Veche

Am coborât din microbuz și am respirat ușurat. Sunt din nou în Vamă. Dacă ești vamaiot, cu siguranță atunci când pătrunzi pe strada principală te simți ca acasă și pășești mai lent pentru a retrăi toate momentele petrecute în vamă și speri ca totul să fie exact așa cum a fost anul trecut.

Anul acesta, în Vamă s-au schimbat câteva localuri, cele vechi fiind îmbunătățite, dar nu pot spune că mi-a surâs ideea. De 1 Mai, micul colț de libertate este întotdeauna plin. Strada aglomerată, localurile erau neîncăpătoare și zeci de motociclete erau parcate „La Pirați”.

Prețuri piperate

Camping-ul Sandalandala, o adevărată oază de liniște și libertate, mi-a fost casă pentru 1 Mai 2014. După ce m-am instalat în cort, am dat fuga la bar să beau o bere. Am ieșit pe plajă și fără să fiu surprins am zărit primul petrecăreț care dormea plin de nisip, lângă mare. Tarifele la cazare sunt de fiecare dată mai mari de 1 Mai, la fel și prețurile la mâncare și băutură. Pentru un hamburger și o porție de cartofi prăjiți am plătit 20 de lei, iar pentru o bere la pahar încă 7 lei. Singurele care rămân de fiecare dată la fel sunt shoturile de tequilla, la 3 lei, prezente pe strada principală.

Distracții non-stop

Artiștii veniți în Vama Veche pentru a susține concerte de 1 Mai i-au făcut pe turiști să alerge din club în club, faleza pe timp de noapte transformându-se aproape într-o coadă uriașă de oameni. Cei mai mulți însă au preferat să meargă pe plajă și să danseze lângă focurile de tabără, prezente la distanțe de aproximativ 50 de metri unul de celălalt. Deși pe la ora 5 am decis să ma odihnesc, când m-am trezit și am ieșit să văd dezastrul de gunoaie de după 1 Mai am rămas surprins. Gunoaiele existau, dar nu în cantități exagerate, iar cluburile erau pe jumătate pline cu oameni care încă dansau. Am tras concluzia că se doarme pe rând, distracția fiind continuă.

Minori cu acte, adulți în Vamă

Unul din lucrurile ce m-au surprins a fost prezența unui număr destul de mare de minori în Vama Veche. Fete care mai de care aranjate într-un stil boem, reprezentativ pentru locul în care se aflau, consumau fără probleme băuturi alcoolice. Este drept, însă, că autoritățile și-au făcut datoria și au patrulat non - stop pe faleză, cu o viteză redusă, pentru a se putea strecura în grămada de oameni ce a împânzit stațiunea. Am auzit sirena Salvării o singură dată, aflând apoi că a fost, întra-devăr, doar o problemă cu alcoolul.

În concluzie, anul acesta, Vama Veche a fost neîncăpătoare. Însă, cu cât mai mulți oameni ce împart aceleași gânduri și idei, cu atât mai multe prietenii legate în Vamă!

Vama Veche, locul în care se leagă prietenii pe viață FOTO: ANDREI NICULAE

Gabriel Fereșteanu, Mamaia

Am plecat la drum chiar dacă se anunța ploaie și șantier în Mamaia. Am stat trei zile, o perioadă scurtă pe care mi-o doream intensă. Aleg Mamaia din multe motive și nu sunt deloc de acord cu impresia generală pe care o lasă stațiunea: te poți distra și fără o tonă de bani, și fără fițe, și fără șampanie scumpă.

În prima zi, am lăsat șantierul în urmă, am profitat de vremea care i-a contrazis pe cei de la meteo. A fost soare, cald, și stațiunea plină până la refuz.

Ce nu se difuzează pe ecrane

Știu exact ce s-a difuzat la TV atât despre Mamaia, cât și despre Vamă. Nu am urmărit nicio emisiune și n-am citit niciun ziar, dar redau cu exactitate. Șampanie scumpă, artificii și ținute extravagante – puști care au venit pe banii părinților în stațiunea de fițe. Lucrurile nu stau chiar așa. Ca să intri în clubul din care s-au transmis imagini la toate televiziunile stai cam jumătate de oră, pentru că este tare aglomerat. Într-adevăr, șampanie scumpă și ținute extravagante sunt, dar le găsești în orice club. Programul este diferit, unul care îți ia ochii. Am petrecut în clubul în care a venit și Mazăre. S-a distrat cu Delia, Speak, Cabron și multe fete frumoase. A lansat și noul imn al stațiunii. Pentru un pahar de whiskey cu energizant sau vodkă cu suc plătești 25 de lei, pentru suc și apă - 10 lei. Dacă îți iei masă, ai consumație obligatorie de 500 de lei și poți să alegi între o sticlă de băutură cu energizant sau suc. La Mamaia au fost și festivaluri de muzică electronică, în apropierea mării. Au avut mare succes. Am auzit că s-au întocmit 15 dosare penale pentru deținere de droguri, cât ghinion au avut cei prinși! Pot garanta pentru mult mai mulți consumatori.

Apropo de trenduri: știți ochelarii de somn pe care îi folosim ca să nu ne deranjeze lumina? Foarte mulți tineri au folosit astfel de ochelari la petrecerile de pe plajă. Am înțeles că îi ajută să se concentreze doar la sunete și la sentimentele pe care le au.

SELFIE DE CARTEA RECORDURILOR SAU NU?

Cel mai mare selfie din univers nu a prea ieșit. În cortul în care Smiley a chemat tinerii să facă cel mai mare selfie au venit cu puțin peste 300. Peste 12 săptămâni vom avea numărătoarea exactă a celor care au fost prezenți. NDupă nopți atât de agitate, zilele în Mamaia sunt foarte relaxante. Simți un soi de amorțeală și te întrebi unde au dispărut cei care ți-erau prieteni cu o noapte în urmă? Toți dorm, ies să mănânce pe la 6-7 și se întorc din nou în cameră pentru a se pregăti de distracție. Totul începe din nou.

AUTORITĂȚILE ȘI-AU FĂCUT TREABA!

Punctele tari pe care vreau să le evidențiez în legătură cu Poliția sunt că de această dată a asigurat buna desfășurare a lucrurilor. Cei de la Rutieră au dirijat traficul și rar au oprit câte o mașină. Poliția Locală a fost peste tot, iar turiștii s-au simțit în siguranță. Ce rămâne în urmă? Amintiri, poze și prietenii. Libertate și energie găsești oriunde ai deschidere la mare și ai prietenii cu tine.

Petrecerile s-au ținut lanț în cluburile din Mamaia

Mamaia, o stațiune care atrage turiști de toate vârstele