O importantă bancă a decis să-și închidă contul de Facebook. Care este motivul

O importantă bancă a decis să-și închidă contul de Facebook. Care este motivul

Începând cu 1 iunie, grupul bancar italian UniCredit România se va retrage complet de pe Facebook și de pe toate canalele sociale deținute de Facebook. Reprezentanții băncii au motivat că au luat această decizie după ce au observat modul în care au fost administrate „anumite incidente prezentate în media, îngrijorări rămase nerezolvate”

Reprezentanții UniCredit Bank România au anunțat că, începând din 1 iunie, se vor retrage complet de pe toate canalele social media (Facebook, Messenger și Instagram).  Aceștia și-au suspendat orice fel de publicitate pe Facebook în martie 2018 din cauza faptului că au fost nemulțumiți de modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în mass-media, informează profit.ro.

În primăvara anului 2018 a izbucnit scandalul Facebook - Cambridge Analytica. Platforma de socializare Facebook a generat atunci un adevărat scandal mondial, după ce compania Cambridge Analytica a fost acuzată că a cules - în mod ilegal - datele a circa 50 de milioane de utilizatori ai rețelei de socializare. Cambridge Analytica a folosit datele celor 50 de milioane de persoane pentru a elabora un program informatic care permite să fie prezis și influențat votul alegătorilor, cu scopul de a ajuta campania lui Donald Trump pentru câștigarea Președinției SUA.

 Reprezentanții UniCredit Bank au precizat că decizia a fost luată din dorința de a asigura un „dialog privat și de înaltă calitate cu clienții”.  

„Suntem dedicați asigurării unui dialog privat și de înaltă calitate cu clienții noștri și investim constant în îmbunătățirea canalelor noastre digitale. De aceea, vă anunțăm că ne vom retrage complet de pe Facebook și de pe toate canalele sociale deținute de Facebook, începând cu data de 1 iunie 2019”, se arată în anunțul UniCredit Bank, publicat pe Facebook. 

„UniCredit consideră că metodele de contact ușor de accesat și aflate în proprietatea sa, coordonate printr-un model de servicii complet, reprezintă cea mai bună modalitate de a-și deservi clienții. De aceea, UniCredit investește în îmbunătățirea canalelor digitale din proprietatea sa, astfel încât să asigure un dialog privat și de înaltă calitate”, au mai precizat reprezentanții băncii. 

De asemenea, răspunzând întrebărilor unor persoane din online, reprezentanții UniCredit au amintit că începând din martie 2018, banca a suspendat ”orice fel de publicitate pe Facebook (...) din cauza preocupărilor privind modul în care au fost administrate anumite incidente prezentate în media”. 

„Aceste îngrijorări au rămas nerezolvate, așa că UniCredit a decis să își dezactiveze toate pofilele pe Facebook și canalele sociale deținute de Facebook (Facebook, Messenger și Instagram) începând cu data de 1 iunie 2019”, se mai arată în mesajul citat. 

Această retragere este însă efectuată într-un context în care, la nivel de grup, comunicarea a fost centralizată la banca-mamă, iar subsidiarele nu mai pot comunica separat fără aprobare.

Unicredit este prezentă pe 14 piețe - Italia, Germania, Austria, Bosnia și Herțegovina, Bulgaria, Croația, Republica Cehă, Ungaria, România, Rusia, Slovacia, Slovenia și Turcia – iar prin intermediul unei rețele internaționale de reprezentanțe și agenții, acoperă și alte 18 țări din întreaga lume. Grupul italian este prezent în România prin intermediul UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management și UniCredit Services.

 

Ne puteți urmări și pe Google News