Un concurs de maşini a ucis un român de 24 de ani, în Italia

Un concurs de maşini a ucis un român de 24 de ani, în Italia

Un concurs de mașini între prieteni. Finalul: pe 10 august, Mircea Timiș, de 24 de ani, originar din Borșa, rezident la Ramon di Loria, Italia, moare sfîrtecat de fiarele bolidului aproape dezintegrat.

Descrierea unui coşmar: „Mașina transformată în proiectil care distruge totul, de la stâlpi de iluminare la borduri, până se oprește într-un platan și se dezintegrează: motorul într-o parte, caroseria în alta, bucăți peste tot. Între fiarele contorsionate, corpul unui tânăr de 24 de ani, fără viață. Îl extrag cu foarfecii pompierii, pentru a-l așeza apoi lângă ceea ce rămâne din mașina care era mândria sa, un BMW 530”, scrie gazetaromaneasca.com.

Tragedia s-a produs pe via Caprera,  în provincia Treviso.  Era aproape de prînz, când Mircea, la volanul mașinii sale, s-a întâlnit cu un prieten, care conducea o altă mașină, în curtea Coop din Castelfranco. Cei doi trebuia apoi să se întoarcă la Godego, unde tânărul român urma să se întâlnească cu iubita sa, cu care trăia la Loria. Dar ea l-a așteptat în zadar.

Mircea Timiș s-a luat la întrecere cu celălalt român, Daniel Mihali, de 26 de ani, rezident la Fonte, care a fost găsit de agenții poliției rutiere la 24 de ore de la tragedie, pe baza unor martori care i-au văzut pe cei doi gonind cu viteză mare de-a lungul străzii.

Întrecerea începuse în parcarea Coop de pe via Valsugana la Castelfranco: mai multe persoane i-au văzut duminică după 11.00 încălzind motoarele mașinilor lor, două puternice BMW, și demarând brusc. Câteva clipe mai târziu, tragedia. Pe via Caprera, Timiș a centrat un platan, pierzând controlul vehiculului lansat cu 200 km/h: a doborât doi stâlpi de iluminare, intrând pe pista pentru biciclete, izbindu-se de un gard. Mașina practic a explodat: bucăți de caroserie și de motor au fost găsite până la două sute de metri de locul impactului. Pentru tânăr, aruncat în afara mașinii (situație care face să se considere că nu purta centură de siguranță) nu a fost nimic de făcut: a murit pe loc.

Mihali nu a oprit: a mers mai departe. A fugit.  Apoi avea să declare anchetatorilor că circula cu 50 km/h și că Timiș îl depășise. O versiune în contrast cu mărturiile culese. În privința lui Mihali poliția rutieră a procedat la denunț pentru neacordarea primului ajutor, distrugere și omor din culpă.

Din fericire pentru oamenii din localitatea, la acea oră, când maşina românului a ieşit în decor,  nu era nimeni pe trotuar, altfel bilanţul tragediei ar fi putut fi altul.  „A fost o întâmplare”, declară primarul din Godego, Pier Antonio Nicoletti, că tocmai în acel moment trotuarul era pustiu, contrar oricărei dimineți de duminică, și că nu sosea nicio mașină din sens opus. Ar fi fost un măcel”. Acum Nicoletti vrea să ia măsuri drastice: „Voi cere prefectului ca și pe acest drum statal să fie instalate radare și alte instrumente pentru a descuraja viteza mare. În trecut mi-au spus că nu era posibil pentru că era o stradă cu trafic mare. Este așa și șoseaua de centură din Treviso, dar acolo sunt radare. În plus, vom proteja mai mult trotuarele și pistele pentru biciclete, cu borduri mai înalte și garduri vii”. Nicoletti cunoaște că această stradă este deseori scena unor întreceri la volan: „Un fenomen care trebuie combătut în mod absolut”, mai scrie gazetaromaneasca.com