Comisia Europeană a cerut companiilor Google, Facebook, Twitter şi Microsoft să continue pentru încă şase luni rapoartele lunare în privinţa eforturilor lor de a contracara fenomenul “fake news”, în special pe tema COVID-19.

Platformele online şi reţelele de socializare au fost ţinta criticilor la nivel global, în legătură cu propagarea ştirilor false, ceea ce a declanşat apeluri la adresa organismelor de reglementare de a le constrânge să îşi intensifice eforturile de gestionare a fenomenului sau să urmeze unele reguli stricte. Companiile, alături de TikTok şi agenţii de publicitate, au semnat codul de bune practici al Uniunii Europene pentru a contracara dezinformarea pe platformele lor şi trebuiau să prezinte rapoarte privind eforturile lor în acest sens, pentru o perioadă iniţială de şase luni. Rapoartele vor continua timp de încă şase luni, datorită relevanţei lor pe durata pandemiei, afirmă Executivul UE.

Companiilor li s-a transmis să furnizeze mai multe date referitoare la modul în care s-a propagat dezinformarea în timpul crizei coronavirusului şi la impactul acţiunilor lor în statele UE. “Pandemia a devenit un teren fertil pentru afirmaţii false şi teorii ale conspiraţiei, iar platformele sunt amplificatori importanţi ai acestui tip de mesaje”, a declarat comisarul european pentru valori şi transparenţă, Vera Jourova, adăugând: “Trebuie să continuăm să colaborăm pentru a optimiza lupta noastră cu dezinformarea, însă avem nevoie de mai multă transparenţă şi de un efort mai mare din partea platformelor online.”

Traducere: Rador.