Noul mers al trenurilor va intra în vigoare de pe 11 decembrie. Tot de atunci vor dispărea şi denumirea de Accelerat, Personal şi Rapid. Trenurile de călători vor fi structurate si tarifate în funcţie de serviciile oferite, în trei categorii astfel: Intercity (IC), InterRegio (IR), Regio (R).
Având în vedere implicaţiile trecerii la aceste 3 ranguri de tren din punct de vedere al bazelor de date şi al aplicaţiilor de vânzare a biletelor, CFR Călători anunţă că până la data de 8 decembrie inclusiv călătorii pot cumpăra bilete doar pentru trenurile care circulă până la data de 9 decembrie, inclusiv.
Bilete la trenurile care circulă pe 10 decembrie vor fi disponibile la vânzare începând cu data de 2 decembrie.
Dacă trebuie să călătoriţi după 11 decembrie, atunci trebuie să vă luaţi bilet pe noul mers al trenurilor. La ghişeele de emitere din staţii, la agenţiile de voiaj şi la aparatele automate de vânzare amplasate în gări, acestea pot fi achiziţionate astfel: - pe 9 decembrie - numai pentru trenurile cu plecare pe 11 - pe 10 decembrie - pentru trenurile cu plecare pe 11 şi 12 decembrie.
Legitimaţiile emise în zilele de 9 şi 10 decembrie pentru toate trenurile din noul Plan de Mers, vor fi tarifate prin asimilare la rangurile actuale: trenurile Interregio vor fi tarifate ca trenuri Accelerate, iar treurile Regio vor fi tarifate ca trenuri Personale.
CFR Călători informează că serviciul vânzare online va fi indisponibil în zilele de 9 şi 10 decembrie 2011. Începând cu data de 11 decembrie 2011 se revine la funcţionarea normală a tuturor sistemelor electronice de emitere de bilete, adică vă puteţi achiţiona bilet şi cu o 30 de zile înainte de călătorie.
"Evenimentul Zilei" a scris, la finalul lunii octombrie, că noul mers al trenurilor va aduce şi scăderea duratei de călătorie pe toate magistrale. "S-au ridicat anumite restricţii de viteză pe unele magistrale. În plus, am redus la minimum posibil timpii tehnologici (staţionări pentru decuplări de vagoane etc. - n.r.) şi am anulat anumite opriri pentru care nu exista cerere. Nu în ultimul rând, am recalculat timpii de parcurs, prin reducerea tonajului trenurilor de la 800 la 500 de tone", a declarat directorul de exploatare al CFR Călători, Valentin Dorobanţu, cu acea ocazie.