Transport de marfă din Italia: Scenarii privind închiderea granițelor

Transport de marfă din Italia: Scenarii privind închiderea granițelor

24 SATA (Croația). Transportatorii de marfă spre și dinspre Italia nu sunt încă cuprinși de panică, deoarece șoferii sunt obișnuiți cu tot felul de piedici și modificări de ultim moment. Cu toate acestea, situația este neclară. Nimeni nu știe ce să facă și cum să se comporte.

Aceste opinii ne sunt împărtășite de președintele Sindicatului Șoferilor din Croația, Miljenko Gočin, care subliniază că o parte din șoferii care transportă în și din Italia sunt trimiși să stea acasă în autoizolare, iar alții sunt lăsați să șofeze în continuare. Abia atunci când apar unele simptome de boală sunt trimiși la medicul de familie.

”Cei care primesc indicații privind carantina acasă sunt derutați, deoarece atunci când merg la medicul de familie, acesta nu are temei legal pentru a le da concediu medical, deoarece nu sunt bolnavi și nu prezintă simptome. Și atunci cum se vor justifica ei în fața angajatorului că lipsesc?” - explică Gocin.

Pe de altă parte, Italia este cea mai importantă piață de desfacere a produselor croate și a doua piață de import servicii (turism). După cum reamintește liderul sindical, Croația exportă în Italia gaz, cereale, benzină și lemn.

”Lemnul este o categorie importantă pentru transportatorii noștri, deoarece se exportă în cantități mari în Italia. De asemenea, din Italia aducem cu tirurile fulgi de porumb, ceramică, tehnică, paste...” - subliniază Gočin.

O estimare rapidă ne arată că circa 100.000 de șoferi croați activează pe relația Italia. Dacă vor fi închise frontierele cu Italia, o ipoteză tot mai des vehiculată, acest lucru ar însemna nu doar o lovitură economică, ci și una socială, prin desființarea unor joburi la transportatori.