Papamobilul nu este o mașină anume, ci o denumire generică atribuită neoficial tuturor mașinilor în care liderul spiritual al Bisericii Catolice face apariții publice. După cum probabil ați dedus, termenul provine din contopirea cuvintelor „Papă” și „automobil”, informează auto-bild.

Practic, aceasta este varianta modernă a clasicului „sedia gestatoria”, tronul mobil pe care erau transportați liderii Vaticanului cu ocazia evenimentelor publice. Sedia gestatoria era amplasat pe o platformă și cărat de doisprezece slujitori, tradiție la care s-a renunțat abia la finalul anilor ’70.

Primul Papamobil din istorie a fost un Nürburg 460 Pullman Saloon, construit în anii ’30 de Mercedes-Benz, special pentru Papa Pius al XI-lea.

În anii ’60, Papa Ioan al XXIII-lea se deplasa cu ocazia vizitelor oficiale într-un 600 Pullman Landaulet sau într-un 300 SEL.

De-a lungul timpului, alte mașini destinate transportului Suveranului Pontif au fost Fiat Campagnola, SEAT Panda, Jeep Wrangler, Mercedes-Benz Clasa M, Clasa G și un Leyland Constructor modificat.

Totuși, termenul „Papamobil” s-a consacrat abia în anii 1970, când în fruntea Bisericii Catolice era Ioan Paul al II-lea. Acesta și-a vizitat țara natală – Polonia – într-un vehicul utilitar FSC Star 660, o autospecială pe șasiu de camion.

Începând din 1981, când Ioan Paul al II-lea a fost la un pas de a fi asasinat, cabinele închise ale papamobilelor au fost dotate cu geamuri antiglonț, pentru un plus de siguranță. Chiar și așa, Suveranii Pontifi au efectuat multe vizite cu geamurile coborâte, iar în unele cazuri au călătorit chiar în aer liber, descoperiți complet.

Teoretic, orice mașină are potențialul de a deveni Papamobil într-o bună zi, dacă este albă și dacă este dotată cu o cabină înaltă, de unde liderul spiritual al Bisericii Catolice poate fi văzut de către mulțimea prezentă la eveniment.

 

Te-ar putea interesa și: