Evenimentul Zilei > Social > Toată viaţa noastră este în smartphone. Singuri ne vindem fără cale de întoarcere. Adevărul din spatele fenomenului
Toată viaţa noastră este în smartphone. Singuri ne vindem fără cale de întoarcere. Adevărul din spatele fenomenului

Toată viaţa noastră este în smartphone. Singuri ne vindem fără cale de întoarcere. Adevărul din spatele fenomenului

Nimic din ceea ce facem pe telefon nu este privat. Cu toţii am devenit extrem de dependenți de telefoane, iar majoritatea nici nu își dau seama că aceste mici dispozitive extrem de sofisticate adună munți de informații despre fiecare dintre noi.

Telefonul tău știe cum arăți, știe sunetul vocii tale, ştie câţi bani ai cheltuit, știe cu cine te-ai întâlnit, știe unde ai fost la cumpărături, știe căutările tale pe internet și știe ce îți place să faci în timpul liber. De fapt, telefonul tău cunoaște literalmente totul despre tine și toate aceste informații sunt cumpărate și vândute în fiecare zi fără ca tu să știi.

Există multe companii care folosesc informațiile colectate de pe telefoanele noastre care sunt utilizate pentru o întreagă serie de scopuri alarmante.

Este foarte important să înțelegeți că telefonul dvs. este un instrument de supraveghere

Motivul pentru care reclamele de pe telefonul personal par atât de perfect potrivite,  este din cauza tuturor informațiilor pe care telefonul le-a adunat despre voi înainte. Tot mai mulți oameni sunt surprinși să vadă că apare o reclamă pentru un subiect despre care tocmai au discutat cu un prieten, dar nu e nimic întâmplător.

Poate i-ai povestit unui prieten despre o vacanță pe o insulă, când brusc ofertele despre ea apar pe feedul tău Facebook. Sau vorbești cu colegul tău că vrei să-ţi aranjezi grădina, când dintr-o dată apar anunțurile despre aparatele de tuns iarbă.  Experții din industrie insistă asupra faptului că telefoanele noastre nu ne „spionează” activ, dar recunosc că telefoanele noastre ne „spionează” în alte moduri.

Este ușor să ai impresia că telefonul ne spionează

 „Ne spionează de fapt, dar nu ascultă ”, a declarat pentru Alex Hamerstone, șeful practicii „Guvern, risc și conformitate” la firma de securitate IT TrustedSec: „Motivul pentru care vedem afișări care par să se coreleze cu ceea ce tocmai am vorbit este pentru că companiile de tehnologie și marketing colectează cantități mari de date personale și comportamentale despre noi, dar nu este spionaj – navighează pe internet, cumpără, postează pe social media și alte lucruri pe care oamenii le fac voluntar pe online”. Cu alte cuvinte ne vindem singuri fără prea mari eforturi din partea companiilor care ne vânează.

Dacă nu accepţi termenii lor eşti un izolat al societăţii

CONTINUAREA ARTICOLULUI IN PAGINA URMATOARE

Informaţiile publicate de evz.ro pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.