Din cauza pandemiei de COVID-19, britanicii au înmatriculat doar 20.000 de mașini noi în luna mai, în scădere cu 89% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Tesla Model 3 a ocupat prima poziție în clasament datorită sistemului de vânzări online al mărcii.

Piața auto din Marea Britanie a înregistrat scăderi semnificative și în luna mai, în contextul în care showroom-urile au putut fi redeschise abia din 1 iunie.

Astfel, britanicii au înmatriculat doar 20.247 de unități, în scădere cu 89% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Totuși, înmatriculările au scăzut de aproximativ patru ori comparativ cu luna aprilie.

Cu 269 de unități înmatriculate, Dacia a înregistrat un regres similar cu media pieței de 89%, iar cota de piață a mărcii a fost de 1.33%.

Cel mai mult de situația creată a profitat Tesla, ca urmare a sistemului de vânzări online. Astfel, Tesla Model 3 a fost cel mai înmatriculat model pe piața britanică în luna mai, cu 852 de unități, în timp ce podiumul a fost completat de Opel Corsa (790 de unități) și Ford Fiesta (760 de unități).

Într-un mod cu totul surprinzător, cinci dintre modelele din top 10 aparțin segmentului premium, și anume Mercedes-Benz Clasa A, Volvo XC40, BMW Seria 1, Mercedes-Benz GLC și Mercedes-Benz Clasa E au înregistrat o scădere a interesului cumpărătorilor. Numai la nivelul primelor cinci luni ale anului, înmatriculările au scăzut în Marea Britanie cu 51%, la puțin peste 508.000 de unități.

În acest caz, înmatriculările Dacia au scăzut cu peste 65%, mult peste media pieței, la 5.340 de unități, iar cota de piață a mărcii a ajuns la puțin peste 1%.

Oficialii britanici anticipează că redeschiderea showroom-urilor va permite o revenire graduală a înmatriculărilor pe parcursul următoarelor luni, informează automarket.ro.