O analiză a audienţei programului Teleşcoala, soluția de învăţare oferită de TVR 2 în timpul crizei provocate de noul coronavirus, semnalează o creștere a interesului manifestat de publicul tânăr și foarte tânăr atât la tv, cât şi în mediul online. Potrivit unui comunicat de presă, TVR oferă elevilor care urmează să susţină examene şcolare posibilitatea de a păstra contactul cu disciplinele de studiu atât prin intermediul lecţiilor televizate, cât şi pe platforma online.

„După o săptămână de difuzare, programul Teleşcoala pe cele două tronsoane orare, între 9:00 şi 10:00,  ore pentru clasa a VIII-a şi 15:00-16:00, ore pentru clasa a XII-a arată o semnificativă creştere de interes din partea publicului tânăr: pentru grupa 4-14 ani – o creştere de 77%, iar pentru grupa 15-24 ani – o creştere de 68%, populaţia «atinsă» a acestor două programe (reach-ul cumulat) a însumat un total de aproximativ 1.300.000 persoane.  Materiile Biologia, Matematica şi Limba si Literatura Româna au fost preferatele grupei de vârstă careia i se adresează (clasa a XII-a), conform analizei”, se arată în comunicatul TVR.

Teleşcoala bate recorduri și în mediul online

Pentru mulţi elevi, spațiul virtual se numără printre principalele surse de informare și pregătire şcolară, mai ales că învățarea online le permite să aleagă ce vor să studieze, în funcție de propriile interese, necesități și niveluri de abilitate. Programul Teleşcoala a adus public tânăr nou şi a plasat educaţia pe primul loc în cadrul materialelor vizionate pe platforma TVR, proiectul fiind prezentat prin colaborarea tuturor structurilor online ale TVR.

Programul a înregistrat cifre record şi a fost cel mai vizionat content TVR, în perioada 16-21 martie, iar vizualizările live pentru Teleşcoala au reprezentat aproximativ 75% din valorile record atinse la Finala Selecţiei Naționale Eurovision, pe 1 martie, conform datelor de trafic. TVR2 a înregistrat cele mai multe vizionari pe emisia live de pe TVR PLUS.

„Astfel, numeroşi elevi s-au îndreptat spre TVR PLUS, pe canalul de Youtube al TVR sau pe site-ul www.tvr.ro unde au fost  postate 22 de înregistrări care au însumat 316.433 vizualizări. Cifra reprezintă 10,5% din totalul vizualizarilor de pe canalul TVR oficial  (peste 20.000 de înregistrări). Ca exemplu, anunțul emisiunii Teleşcoala a fost cel mai vizionat conţinut al TVR cu 70.250 vizualizari (pe locul 2 Roxen – Alcohol You – 57195). Mai mult, Orarul şi Secțiunea Teleşcoala au fost cele mai vizionate pe siteul tvr.ro, cumulând peste 16% din totalul vizualizărilor”, se mai arată în materialul de presă.

Teleşcoala este un proiect în plină dezvoltare, care este îmbunătățit în permanență, realizat de TVR în colaborare cu Ministerul Educației și Cercetării şi alături de profesori de la principalele școli din Capitală.

Programul va fi realizat și în limbile minorităților naționale, conform unui act additional semnat la acordul de parteneriat cu Ministerul Educației. În curând, va fi difuzat pe TVR 3, pentru elevii care învaţă în şcoli cu predare în limba maghiară, de luni până vineri, conform programelor școlare