Conform unui studiu, 80% dintre dintre copiii cu vârste între 0 și 3 ani au de-a face cu smartphone-uri.

„Încă de la cele mai mici vârste (0-3 ani), copiii intră în contact şi folosesc dispozitive de tip smartphone. Astfel, până ajung la maturitate, aceştia devin experţi în ceea ce priveşte funcţionalitatea acestor dispozitive. În timp ce categoria de vârstă 0 – 3 ani intră în contact cu smartphone-ul cel mai des, prin intermediul părinţilor (78%), observăm că posesia şi utilizarea tabletelor creşte o dată cu intrarea acestora la grădiniţă, iar din gimnaziu încep să utilizeze laptop sau computer personal”, afirmă cei de la Starcom România, care au realizat studiul.

Copiii care au peste 3 ani descoperă internetul cu ajutorul părinților, scopul inițial fiind acela de-a descoperi lucruri noi. Cercetarea a mai relevat şi faptul că părinţii consideră că este indicat ca după vârsta de trei să îşi lase copiii să joace jocuri online, fiind de părere că acestea le vor dezvolta abilităţile, atenţia şi viteza de reacţie.

Youtube, Whatsapp, Facebook şi TikTok sunt printre cele mai utilizate aplicaţii, în rândul copiilor cu vârsta între 4 şi 18 ani. De asemenea, unul din patru copii cu vârsta cuprinsă între patru şi 18 ani, din mediul urban, deţine în prezent o consolă de jocuri.

Pentru majoritatea copiilor, principala activitate de pe internet este vizionarea filmulețelor, iar cea mai accesibilă aplicație este YouTube.

Cei de la Starcom au observat că după vârsta de 11 ani, copiii încep să utilizeze în mai mare măsură reţelele de socializare, Facebook şi Instagram, unde au un rol mai activ: sunt creatori de conţinut, urmăresc activitatea prietenilor/cunoştiinţelor, comunică şi se implică în diferite activităţi online.

„Dacă până acum 10-15 ani ideea de copilărie nu era cu mult diferită în ceea ce priveşte activităţile de recreere între generaţii, în prezent putem vorbi de un val de generaţii mult mai avansate şi mult mai conectate cu tehnologia. Încă din primii ani de viaţă, un copil intră în contact cu diverse dispozitive electronice (smartphone, tabletă, etc.), ajungând astfel până la maturitate să cunoască şi să utilizeze aceste dispozitive mult mai bine comparativ cu proprii părinţi.

Tehnologia este un fenomen care creşte semnificativ de la an la an şi a cărei evoluţie o urmărim în cadrul mai multor categorii de vârstă şi segmente de consumatori. Se poate observa o tendinţă tot mai accentuată de digitalizare şi tehnologizare a activităţilor zilnice”, a afirmat Andreea Zanfir, Starcom Consumer Strategist.