Taxa auto, pe placul UE

Reprezentantii Comisiei Europene sunt de acord cu noua grila privind taxa de prima inmatriculare, insa mai trebuie aduse mici modificari.

Potrivit sefului Departamentului pentru Afaceri Europene, Adrian Ciocanea, oficialii de la Bruxelles au constatat ca noul sistem de calculare a taxei este in acord cu legislatia europeana. Astfel, odata adoptata legislatia, sunt toate sansele ca procedura de infringment impotriva Romaniei sa fie suspendata.

Guvernul roman a anuntat saptamana trecuta ca a trimis CE o noua scrisoare privind taxa auto, in incercarea de a ajunge la un acord cu Bruxelles-ul si pentru a evita, astfel, sa fie trimis in fata Curtii Europene de Justitie.

In urma consultarilor de ieri de la Bruxelles urmeaza sa fie definitivat un document care, la sfarsitul acestei, va lua forma unui proiect de lege.

Premierul Calin Popescu Tariceanu declara luna trecuta ca Executivul vrea sa modifice taxa auto astfel incat valoarea acesteia sa scada pe masura ce varsta autovehiculului creste, iar calculul taxei sa fie aplicat masinilor cu o vechime de pana la 20 de ani, cu o cota de reducere a taxei de pana la 90%.

In forma actuala, aflata in vigoare de la inceputul anului trecut, taxa se calculeaza in functie de vechimea masinii, norma de poluare euro si capacitatea cilindrica a masinii. Astfel, in prezent, suma datorata de cumparatori statului incepe de la 68 de euro pentru o masina mica si noua, si ajunge la 8.600 de euro pentru o masina veche, cu motor mare.

Modificarile aduse

Valoarea taxei auto va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmand sa scada proportional cu vechimea, in cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si incadrate in aceeasi norma de poluare Euro.

In cazul unei masini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de prima inmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmand sa scada progresiv in functie de vechimea masinii. O masina de acelasi tip si cu motorizare de peste 1.900 de centimetri cubi va fi inmatriculata pentru o suma ce se apropie de 1.000 de euro.

Pe noul sistem de calcul al taxei, cea mai mare valoare a acesteia este de circa 5.500 de euro, fiind valabila in cazul unei masini non-Euro cu cilindreea de peste 3.000 de centimetri cubi veche de circa zece ani.

Ne puteți urmări și pe Google News