Cea mai populară echipă din țară a ajuns să evolueze în cvasi-anonimat, în partidele de pe teren propriu. Doar 1.300 de suporteri au văzut cum „roș-albaștrii” redevin lideri, în ultima etapă, contra Pandurilor
Steaua este o echipă ce nu mai stârnește interesul suporterilor, iar realitatea este mai crudă ca niciodată. Un cumul de factori au dus la un scenariu ce părea incredibil în urmă cu 10, 20 sau 30 de ani.
Cea mai mare arenă e goală meci de meci
„Roș-albaștrii” evoluează de la etapă la etapă în fața unor tribune pustii, iar senzația de singurătate este amplificată și de imensitatea „Arenei Naționale”, cel mai mare stadion al țării, cu o capacitate de 55.634 de locuri.
Duminică, steliștii s-au impus în fața Pandurilor, scor 3-1, și au redevenit liderii campionatului, după ce cu o zi înainte fuseseră detronați de FC Viitorul. Doar 1.300 de fani au văzut prima victorie a favoriților, după o pauză de trei etape.
Jocul îndepărtează fanii
Antrenorul Stelei a vorbit despre una dintre cauzele care au dus la dispariția suporterilor de pe „Arena Națională”. „Jocul nostru nu a fost unul care să aducă oameni la stadion”, a spus „Reghe”. Mai multe sondaje au arătat de-a lungul timpului că Steaua este cea mai populară echipă, cu un total de 5,5-6 milioane de suporteri. Însă, în ultimele două sezoane, gruparea „roșalbastră” a fost abandonată inclusiv de ultrași. Problema principală este incertitudinea identității și scandalul cu CSA Steaua și MApN. Fanii sunt derutați, unii susțin că echipa lor este cea deținută de Gigi Becali, alții afirmă că nu au legătură cu FCSB.
O altă problemă este reprezentată de exilul pe „Arena Națională” și plecarea din Ghencea, adevărata casă a Stelei. Negocierile avute de oficialii ehipei, cu reprezentanții CSA Steaua, nu au dus la niciun rezultat în ultimii doi ani. O altă problemă este lipsa de perspectivă a echipei. În ultimii trei ani, „roș-albaștrii” au ratat calificarea în grupele Ligii Campionilor, fiind eliminați de Ludogoreț, Partizan Belgrad și Manchester City. Steaua a jucat de patru ori în cea mai importantă competiție intercluburi, în perioada Becali (2006, 2007, 2008 și 2013), și de fiecare dată a făcut mai mult figurație. Suporterii au înțeles că singura strategie a patronului este o investiție minimă, care să-i asigure un profit cât mai mare, doar din simpla prezență în LC.