Stadiul lucrărilor la A1. Un segment este gata pentru a fi construit

Stadiul lucrărilor la A1. Un segment este gata pentru a fi construitSecțiunea 3 a A1 Sibiu-Pitești, aproape finalizată. Sursa Foto -Facebook - DRDP Craiova

Informații importante despre stadiul lucrărilor pentru începerea execuției secțiunii 3 a autostrăzii A1, Sibiu-Pitești.

Stadiul lucrărilor de pregătire pentru începerea execuției secțiunii 3 a A1, Sibiu-Pitești, ar fi la 70-80%.

Secțiunea 3 a A1 Sibiu-Pitești, gata pentru construire

Potrivit DRDP Craiova, proiectul este într-o situație bună Defrișarea în afara fondului forestier este 100% realizată, iar defrișarea în fondul forestier național este în proporție de 62% realizată.  Realizarea proiectului tehnic pentru obținerea AC este de 75%, termenul de predare fiind până la 15 aprilie 2024.
S-au efectuat studii arheologice, studii de teren și operațiuni de deminare în proporție 100%.  Au fost obținute acorduri și avize, în vederea eliberării Autorizației de Construire.  
Două organizări de șantier au fost amenajate în totalitate, urmând să fie montate stațiile de betoane și clădirile pentru ateliere și birouri, potrivit comunicatului DRDP Craiova publicat pe Facebook.

 

Un segment din Autostrada Sibiu - Pitești ar putea fi inaugurat în 2024

Progrese semnificative sunt înregistrate pe tronsonul de 30 de kilometri dintre Curtea de Argeș și Pitești, unde se află deja în curs de aplicare primul strat de asfalt.

Această evoluție îi încurajează pe oficialii din domeniul transporturilor, sugerând că autostrada s-ar putea finaliza înainte de data stabilită în contract, adică înainte de 2025.

„Lucrările înaintează foarte bine, sunt undeva la 55% ca progres”, a  declarat Sorin Grindeanu în 2023.

Tunelul „Daniela”

Primul tunel forat de pe o autostradă românească a fost numit „Daniela”. Acest tunel, cu o lungime de 1,3 kilometri, trece pe sub Dealul Momaia din județul Argeș.

În timpul vizitei sale pe șantier, premierul a transmis un mesaj semnificativ către constructorul de origine austriacă.

Cred că este prima străpungere după perioada comunistă. Constructorul este în avans cu lucrările și aș dori să-i felicit. Sunt ferm convins că dacă am fi fost în Schengen, ați fi fost și mai în avans”, a spus Marcel Ciolacu. Acest tunel face parte dintr-un tronson de zece kilometri de autostradă situat între Tigveni și Curtea de Argeș.