Se caută mii de muncitori pentru un proiect gigant. De la ce nivel pleacă salariul minim

Se caută mii de muncitori pentru un proiect gigant. De la ce nivel pleacă salariul minim UMB anunță că va da în folosință la finalul lunii primul tronson. Sursa Foto: Arhiva EVZ

În România se caută mii de muncitori care să fie remunerați cu 4.500- 5.000 de lei. Constructorii autostrăzii Pitești - Sibiu doresc să angajeze peste 2.000 de lucrători și au efectuat căutări în satele care se află de-a lungul traseului proiectului.

Constructorii autostrăzii Pitești – Sibiu caută mii de muncitori care să fie plătiţi cu salarii cuprinse între 4.500 și 5.000 lei. Căutările au început deja în satele de pe traseul lucrărilor.

Se caută mii de muncitori

În ciuda cererii ridicate pentru muncitori, mulți bărbați capabili să muncească au ales să plece în oraș sau în străinătate. Situația, deși nu scuză întârzierile lucrărilor, avertizează Compania Națională de Drumuri.

Lucrările la loturile 2 și 3 ale autostrăzii Sibiu - Pitești, care ar fi trebuit să înceapă, au fost amânate cu câteva luni. Cu toate acestea, se pregătește organizarea șantierului și se efectuează defrișările necesare. Constructorul se confruntă cu dificultăți în găsirea forței de muncă necesare.

Ne puteți urmări și pe Google News

Constructorul estimează că va fi nevoie de minim 2.000-3.000 de muncitori și ingineri pentru a lucra în cadrul acestui proiect.

„Minim 2.000-3.000 de muncitori, operatori și ingineri vor activa în cadrul acestui contract”, a declarat Adrian Boboc, managerul proiectului, potrivit stirileprotv.ro.

În căutarea muncitorilor, constructorii au solicitat sprijinul primarilor de pe traseul autostrăzii. Cu toate acestea, răspunsul a fost modest în unele zone, cu doar câțiva candidați.

„Noi am publicat asta în comună, dar prea puțini au venit. Să zicem așa undeva de 15-20 de oameni și ăștia toți de peste 50 de ani", a precizat Cristian Alexei Ciobanu, primar al comunei Cepari.

Dificultăți în găsirea muncitorilor

Oferta salarială nu este publică, dar se estimează că sunt oferite sume considerabile.

„La șantier ați auzit ce salarii sunt, 4.500, 5.000 și necalificatul ia în jur de 4.500. Deci lucrează 8, 10 ore pe zi, dar nu mai vrea nimeni să muncească!”, spune unul dintre localnici potrivit sursei citate. 

Cu toate acestea, mulți tineri cer salarii comparabile cu cele din străinătate. Pensionarii și persoanele în vârstă sunt mai dispuse să se angajeze, în timp ce tinerii pun condiții mai ridicate.

„M-ar tenta și paznic și pe motovibrator. Eu mă mulțumesc cu mai puțin, am și o mică pensioară”, a mai zis un alt localnic.

Cine e responsabil pentru întârzieri?

Reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere subliniază că lipsa muncitorilor nu poate fi folosită ca scuză pentru întârzierile în lucrări.

Constructorii profesioniști sunt responsabili să ofere forța de muncă necesară și să respecte termenele contractuale.

Alin șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR: „În momentul în care au venit la licitație, ca și constructori profesioniști, au spus că au și forță de muncă și utilaje. Nu poți să semnezi un contract de aproape un milion de euro și să spui că tu nu ai forță de muncă. Nu ne interesează!”.

Autostrada Pitești - Sibiu este planificată să fie finalizată în 4 ani.

Cum va arăta autostrada Sibiu-Piteşti

Secțiunea 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești este construită de PORR. Tronsonul va avea 9,8 kilometri lungime și ar urma să fie finalizată în 2027.

Austriecii de la PORR au semnat încă din noiembrie 2021 un contract de circa 1,7 miliarde de lei pentru execuția celor 9,86 de kilometri de autostradă dintre Curtea de Argeș și Tigveni – Secțiunea 4 parte a A1 Sibiu – Pitești.

Acest tronson va avea 12 poduri, pasaje și viaducte. De asemenea, conține primul tunel construit în stâncă intrat în execuție pe o autostradă din România.

Pe A1 Sibiu – Pitești s-a deschis traficul în decembrie 2022 pe Secțiunea 1 (13,17km de la Sibiu la Boița – constructor Porr).

Încă se lucrează pe Secțiunea 5, pe cei 30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș (constructor Astaldi). Aici constructorul a ajuns la un avans fizic de peste 33%.